Finland iFokus

Finland

Etiketterifokussajtensajtledningenadmin
Läst 46 ggr
KPD
2026-04-13 11:38
1

Ny sajtvärd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behövs det en ny Sajtvärd? Att vara Sajtvärd här är inte betungande, särskilt inte med en så eminent Medarbetare som Magi-cat. Ändå känner jag, att jag inte riktigt räcker till. Paradoxalt nog har mitt intresse för Finland bidragit till detta. Inom Finska ortodoxa församlingen i Sverige har jag fått flera uppdrag. Också ett annat förtroendeuppdrag tar min tid.

Jag saknar inte idéer. I min dator finns påbörjade artiklar, men jag har litet svårt att motivera mig själv till att fullborda dem. Vi är ganska få aktiva här. Artiklar om sådant man ändå kan finna på internet lockar inte så många.

Vad jag tror skulle kunna lyfta sajten vore ett mer sverigefinskt perspektiv. Ibland får jag privat frågor om var man kan köpa finländska varor, hur man bakar piroger etc. Förmodligen skulle det vara intressantare än att se bilder från Tavastehus, Uleåborg eller Villmanstrand. Jag är däremot inte naiv nog att tro, att ”KPD:s resor i Österland” skulle vara av allmänt intresse.

Jag stannar kvar på denna post tills det finns någon redo att ta över, men den som skulle vilja axla manteln och utveckla sajten är välkommen att skriva antingen i denna tråd eller genom ett pm.

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

• Redigerat 2026-05-30 09:02 av Magi-cat
KPD
2026-04-13 11:40
0

Ord som finns i sajtens Lexikon kan tyvärr inte skrivas med gemen begynnelsebokstav i löpande text. Därför ser det litet tokigt ut i mitt inlägg ovan.

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.