Godmorgon Finland
God morgon Finland. Nu har vi nÄt 10/10.
đ
VÀrd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag har varit lite frĂ„nvarande, sĂ„ fĂ„r vĂ€l svara GodkvĂ€ll, nu Ă€r det redan 11/10 đ
Man behöver ingen tv nÀr man har möss.
Medarbetare pÄ Mus iFokus och Finland iFokus
Nu har vi söndag, och mer Àn en 1/3 av oktober har redan passerat.
đ€Šââïž
Ja, tiden springer! Sonen och jag satt och pluggade igĂ„r och dĂ„ insĂ„g jag att det snart Ă€r höstlov och höstlovet Ă€r i november!! Snart Ă€r Ă„ret alltsĂ„ slut. Helt galet. đ€Ș
2014 har varit ett besvÀrligt Är för mig, hoppas det nya blir bÀttre.
#4 Det hoppas jag ocksĂ„. â€ïž
Hmmm⊠jag fick Ă„rets första julklapp igĂ„râŠ
#6 Oj! Haha⊠oj⊠inte illa !đ
#7 NĂ€, ingen kan komma och sĂ€ga att mina förĂ€ldrar lĂ€mnar saker till sista minuten đ Min bror, svĂ€gerska och jag fick var sin biljett till FORKs konsert sĂ„ den 14.12 ska vi titta pĂ„ den.
#8 Vad kul! LÀnge sen jag var pÄ konsert.
SlĂ„r vad om att de har börjat julskylta pĂ„ IKEAâŠđ€Ș
Tomten pĂ„ Korvatunturi har brĂ„da tider. Renarna vilar sig i form. Snön fallerâŠnej inte Ă€nnu đ„”men ganska grĂ„tt Ă€r det alltâŠ
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag hĂ„ller med. Jag tror absolut de har börjat julskylta! Det finns massor med jultips-tidningar i affĂ€rerna nu sĂ„g jag nĂ€r jag var och handlade. Det Ă€r trots allt bara den 14/10. đ
Ja. đKnappt man hĂ€nger med.
Min utsÀnda spion rapporterar att Ikea i Vanda har julgrejer framme. Har sett det pÄ nÄgra andra stÀllen ocksÄ. Lite vÀl tidigt tycker jag.
#13 Hahaha, Ă€lskar att du har en "utsĂ€nd spion" đđđ€
En spanartomte kanske? đ
#14 Jag mĂ„ste ha spioner, hinner ju inte till alla stĂ€llen sjĂ€lv. Och har inte rĂ„d att Ă„ka till Ikea för att titta, kommer ju aldrig tomhĂ€nt dĂ€rifrĂ„nâŠ
#16 AlltsĂ„âŠ. hmmmmâŠ. nu plötsligt sitter jag hĂ€r och har just varit pĂ„ IKEA⊠Jag tror bestĂ€mt att jag tĂ€nker skylla det pĂ„ dig! đJag skulle köpa gĂ„ngjĂ€rn till en garderob⊠japp⊠och hur kommer det sig att det stĂ„r en hel papperskasse med saker i hallen. MĂ€rkligt đ€đ
Tur att vi inte har IKEA hÀr i stan.
#17 Oj, förlĂ„t! đ Haha, alltsĂ„ Ikea Ă€r ett mĂ€rkligt stĂ€lle. Eller rent av genialiskt om man ser det frĂ„n Ă€garens hĂ„ll. Man mĂ€rker inte ens hur man plockar pĂ„ sig saker dĂ€r.
#19 Ăsch dĂ„ jag skojade bara! đDet var bra att jag kom ivĂ€g och fick tag pĂ„ mina gĂ„ngjĂ€rn! SĂ„ jag ska nog sĂ€ga tack egentligen! đ
#20 gĂ„ngjĂ€rn och allt annat du inte visste du behövde đ
Jag orkar inte gĂ„ pĂ„ IKEA mer Ă€n tio minuter, max femton under protest. Under den tiden brukar det Ă€ndĂ„ hinna slinka ner oumbĂ€rliga ting i korgen, sĂ„som trasmattor, skohorn och nĂ„gra vĂ€xter.đ
Vid kassan har de förökat sig medelst delning och man vet inte var man ska göra av alltâŠ
#22 JassĂ„, det Ă€r förökning medelst delning det beror pĂ„! MĂ„ste komma ihĂ„g att ta flera kassar nĂ€sta gĂ„ng sĂ„ grejerna inte ligger sĂ„ tĂ€tt och nĂ€ra inpĂ„ varandra för att se om det hjĂ€lper. đ Ikeas julkatalog kom med reklamposten igĂ„r mĂ€rkte jag pĂ„ kvĂ€llen.
đ