Humor

Finlands krattade skogar

2018-11-20 19:17 #0 av: [NeferNefer]

Gissa om jag skrattade när jag läste det här? Trump påstår att i Finland krattar de i skogarna ...

https://www.expressen.se/nyheter/trump-hanas-efter-kratt-utspel-om-finland/

Nu skämtas det med Donald Trump på Twitter under hashtaggarna #RakeNews och #RakeAmericaGreatAgain.

Detta då den amerikanske presidenten sagt att Finland klarat sig undan bränder genom att kratta i skogarna.

”Bara en vanlig dag i de finländska skogarna”, skriver en twittrare som poserar i skogen med en dammsugare.

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-11-20 20:25 #1 av: Magi-cat

Bland det roligaste jag sett på länge... 

Hela Finland (s)krattar! Gapskrattar

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-25 05:45 #2 av: VoxBauers

Ha,ha! 😂

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2018-11-25 08:55 #3 av: Tant Grön

Gapskrattar

Anmäl
2018-11-25 10:54 #4 av: [NeferNefer]

(Bild från tweet av Markku Laajala, från den här artikeln: https://www.landskogsbruk.se/skog/finland-skrattar-at-trump/)

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2018-11-25 11:05 #5 av: Magi-cat

Det finska sättet att sköta skogen sprider sig som en, en...löpeld! Tummen upp

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-11-25 11:09 #6 av: [NeferNefer]

Gapskrattar

Anmäl
2018-11-25 12:04 #7 av: Farwuq

Pustar ja... ja...

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.