Annons:
Etiketterfinlandallmänt
Läst 617 ggr
Magi-cat
8/4/18, 7:38 AM

Sov svalt i Finland

Det är många som tycker det är svårt att sova i värmen. En affär i Helsingfors har därför erbjudit sina kunder att sova över där i svalkan! 😃🥶

Jag gillar verkligen finländska praktiska och okonventionella lösningar på problem! 👍

"Extremhettan har inte undgått någon och för många har det inneburit svårigheter att sova om nätterna. Därför kan den som är desperat efter en sval natt kanske vara sugen på en tripp till Helsingfors i Finland.

Där kommer nämligen butiken K-supermarket i Norra haga att arrangera en övernattning natten mellan lördag och söndag, något Hufvudstadsbladet rapporterat om. De har skapat ett event på Facebook för denna tillställning.

”Många kunder har efterfrågat om att få sova i vår kyldisk”, skriver butiken på sin Facebooksida.

Evenemanget var ursprungligen tilltänkt till lokalbefolkningen men då intresset varit så stort har butiken fått begränsa antalet övernattare till 100 av säkerhetsskäl."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1Av5j/butiken-bjuder-in-till-overnattning--for-den-som-vill-sova-svalt


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
KPD
8/7/18, 3:19 PM
#1

Kul idé, men jag skulle nog ändå avstå.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: