Kultur; musik, film, konst

Saara Aalto till Eurovision

2018-03-03 20:22 #0 av: KPD

Sångerskan Saara Aalto kommer att representera Finland i Eurovisionen i Portugal med låten Monsters.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/03/monsters-nousee-pimeydesta-neon-ja-laser-ilotulitukseksi

Värd för Finland ifokus, samt medarbetare på Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2018-03-05 09:44 #1 av: JazzBass

Hon är en fenomenalt duktig artist, men jag tyckte upplägget i UMK, finska motsvarigheten till Melodifestivalen i Sverige, var lite tråkigt i år. Redan i december gick man ut med informationen att Saara Aalto skulle representera Finland i ESC 2018, frågan vara bara vilken av tre låtar det skulle bli. Låtarna släpptes nu i våras en och en med någon veckas mellanrum. Monsters släpptes först, sedan Domino och till sist Pearls. Själv hade jag helst sett Domino vinna, då den enligt mig hade den slagkraftigaste refrängen. Men men, få se hur det går i Portugal. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2018-03-05 10:14 #2 av: Magi-cat

Lycka till, från oss! BlommaGlad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.