Annons:
Etikettmumin
Läst 1463 ggr
KPD
2/13/18, 3:34 PM

Muminmugg såld för rekordbelopp

En Muminmugg har sålts för rekordbeloppet 84900 kr. Modellen tillverkades för Fazer 2004 i endast 400 exemplar. https://www.hbl.fi/artikel/sallsynt-muminmugg-saldes-i-sverige-for-over-8-500-euro-muminmuggarnas-rolls-royce/


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Aleya
2/13/18, 3:40 PM
#1

Wow. Ja du. Nu ska väl alla börja sälja muminmuggar då dom ser det priset. Det är som när dom skriver att en Barbie kan vara värd flera tusen för att det är en docka som är från 60-talet. Och folk försöker sälja skräp bara för att det på ryggen står copyright 1966. Och så är dockan från 80-90-talet. Men det är kul då saker är ovanliga och man samlar på dom. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2/13/18, 4:00 PM
#2

Wow.

Jag har en vän som har en ganska stor samling muggar som hon samlat i många år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2/13/18, 7:32 PM
#3

Ojoj….🤪

Synd att man inte samlat Muminmuggar. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2/14/18, 12:54 PM
#4

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JazzBass
2/15/18, 12:26 PM
#5

Har sett såna här fazermuggar gå för 2-3000 euro också, så det där var nog lite överpris. Men ja vissa muggar kan bli värda rätt mycket. 

Nuförtiden ser man på större marknader här i Finland folk som har ett tiotal muggar till salu för priser mellan 20 och 90 euro styck, men affärerna ser ut att gå rätt dåligt. De begärda priserna har känts för höga för dylika tillfällen, där man snarare vill göra fynd än köpa dyra samlarobjekt för pengar man inte har. 😛

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Magi-cat
9/5/18, 9:02 PM
#6

Stort intresse för Muminmuggar…

http://nyheter.tradera.com/samlarsaker/din-muminmugg-kan-vara-vard-en-formogenhet-experten-tipsar

Framför allt är de fina. Tove Jansson hade nog inte gillat den här pengahysterin runt Muminprylarna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Sundaychild
9/5/18, 10:00 PM
#7

Jag har faktiskt en ganska stor samling muminmuggar, hänger i två långa rader i mitt kök. Men dessvärre ingen fazermugg… Och nu har jag nog minskat på inköpen, det kommer ju ut minst en 7-8 muggar i året, har gått lite inflation i dem.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Magi-cat
9/6/18, 7:45 AM
#8

Kommer det så många? 😮

Det låter nog som lite  mycket av det goda…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KPD
9/6/18, 8:10 AM
#9

#7 När något har förvandlats från bruksföremål till samlarobjekt är det dags att sluta samla, i vart fall om man hoppas på värdestegring.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

JazzBass
9/6/18, 10:12 AM
#10

Vi har drygt 40 st, frun har samlat en tid och då växer förstås antalet med tiden. Vi använder dock så gott som allihop, så de är inte enbart samlarobjekt. De mest värdefulla kanske skulle gå för en hundring eller max två. (I euro alltså).

Mumindagsmuggen som såldes en dag i början av augusti i år ville vi båda ha, och hade jag haft turen med mig (läs: ställt mig lite tidigare i kö) hade vi köpt 1-2 st extra för samlarvärdets skull. Nu blev jag utan. De såldes för 29:90e/st, och nu ska man ha tur om man hittar nån under 100e. Många köpte 6st (maxantal per person), och vissa hade både man/fru och barn med sig för att få köpa så många som möjligt. Själv ställde jag mig i den ca 400m långa kön ca 6:55 när butiken skulle öppna kl 7, men blev utan med ganska knapp marginal efter 1,5h köande då de meddelade att de var slut. (Nätaffärerna stockades och krånglade på natten när försäljningen där skulle börja). 

Undrar vad den här muggen värderas till om några år… kan nog bli nytt rekord tror jag då den var en av de finaste muminmuggarna som släppts hittills, tycker jag. Fazermuggen är helt gräsligt ful tycker jag. 😛

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: