Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 416 ggr
KPD
2016-09-15 21:13

Justitieministern lär sig svenska

I en attikel i Hufvudstadsbladet om Justitieministeriets och Åbo Akademis språkbarometer uppger justitieminister Jari Lindström (Sannf), att han avser att lära sig svenska. Annars är det delvis en dyster läsning om försämrade relationer mellan språkgrupperna. Såväl finsk- som svensktalande upplever problem. "De finskspråkiga respondenterna var mindre nöjda med relationerna mellan språkgrupperna i sina egna kommuner än de svenskspråkiga." https://www.hbl.fi/artikel/sprakbarometern-manga-svensksprakiga-har-upplevt-diskriminering/


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Sundaychild
2016-09-18 08:31
#1

Bra att han vill lära sig svenska. På den posten skulle han gärna kunna lära sig lite juridik med…🤔

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

KPD
2016-09-18 14:06
#2

#1 Kunskaper är alltid bra. Jag har ingen uppfattning om Lindström, men en sannfinländare som vill lära sig svenska överraskade mig.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Sundaychild
2016-09-18 16:25
#3

Jodå, jag håller helt och fullt med. Men Lindström är utbildad laborant, och hans kunskaper i juridik är något bristfälliga, för att uttrycka det milt.

Men absolut, som vi konstaterat här tidigare så är det mycket positivt att en sannfinländare vill lära sig svenska, för det mesta känns det ju som att de gör allt för att utrota den.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Upp till toppen
Annons: