Annons:
Etiketterresorsevärdhetervärldsarväventyr
Läst 463 ggr
Sundaychild
8/25/16, 9:56 PM

Marknadsföring

Jag har idag varit med mina arbetskompisar på en "team building" dag, vi har varit ute och paddlat kanot, spelat "mölkky" och badat bastu och suttit i badtunna ute i den så otroligt vackra Åboländska skärgården. Sedan ätit en alldeles gudomligt god middag. 

Varför är vi så dåliga på att locka t.ex. svenskar hit på äventyr? Sommaren börjar ju visserligen vara förbi nu, men det kommer ju förhoppningsvis fler!! Hur ska man locka fler turister?

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Annons:
Magi-cat
8/25/16, 10:01 PM
#1

Det låter härligt!!!

Bra fråga…Vi får tänka….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KPD
8/25/16, 11:45 PM
#2

#0 "Mölkky" vet jag inte vade det är. I övrigt tror jag, att språket är en orsak. Många rikssvenskar känner inte till att man kan göra sig förstådd på svenska i delar av Finland.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Magi-cat
8/26/16, 7:25 AM
#3

#2 Det stämmer med mina iakttagelser också och det förvånar mig alltid att man i Sverige är så föga intresserad av att det finns en svensktalande minoritet i Finland, svenskspråkiga kommuner och områden där man helst inte talar finska alls.

.

Men även om vi bortser från att göra sig förstådd (det är ju ofta attraktivt att turista även i länder där man inte alls förstår språket) så finns det så oändligt mycket vackert och sevärt i Finland!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sundaychild
8/26/16, 2:33 PM
#4

Precis! Och vad det gäller just skärgården så klarar man sig på svenska i 99 fall av 100! Borde göra nån specialdrive inför nästa säsong… iofs kan man nog njuta av skärgården även på vintern 😉.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

KPD
8/29/16, 9:30 AM
#5

#3 Första gången jag reste i östra Finland var strax efter att jag hade varit i Egypten. Där hade jag klarat mig bra med engelska, men i Finland var det värre.

Ibland får jag en känsla av att finnar inte vill visa, att de inte talar ett språk perfekt. När jag senare hade lärt mig litet finska och försökte så gott jag kunde, dammade många av den svenska de kunde och gjorde sitt bästa.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Sundaychild
8/29/16, 6:06 PM
#6

Jo, det där tror jag att stämmer, det är väldigt svårt att få finnar att tala ett språk som de inte kan perfekt. Vet inte om det har något med någon malplacerad stolthet att göra eller vad det beror på, men jag har många gånger stött på samma fenomen.

Det finns visserligen undantag, men i det stora hela stämmer det nog.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: