Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 726 ggr
Magi-cat
2016-06-13 08:47

Sajtens lexikon

Har ni sett att det finns en lexikon-funktion på varje iFokus sajt?

Du hittar den i listen ovanför inläggen. 

Vem som helst kan skriva ett inlägg som hamnar i Lexikon, det är bara att kryssa i "Tillhör sajtens lexikon" innan du publicerar. (Men sajtens ledning har rätt att ta bort innehåll som inte passar eller ändra rubrik.)

Det är viktigt med rubriken. Det ska helst bara vara ett ord eller ett begrepp. Det ordet kommer sedan att bli svagt understruket i alla trådar på sajten. Om man klickar på det kommer man rakt till lexikon-inlägget för en kort förklaring.
Därför är det bra att vara precis och inte t.ex. skriva bara "stad" som rubrik, för då blir "stad" alltid understruket. Vill man skriva om Borgå är det bäst att skriva bara "Borgå" som rubrik och inte "Borgå is simply the best" eller så, för då måste hela meningen med för att bli länkad till lexikoninlägget.

Det är bra om lexikoninlägget hålls kort och koncist. Man kan lämpligen lägga till länkar om ämnet för de som vill läsa mer.

Förslag på lexikoninlägg kan vara: Helsingfors, Borgå, Ytterhärmä…Österbotten, Lappland. Åboland….Kekkonen, Piirpauke, Tarja Halonen……etc etc

Sedan är det förstås lika välkommet att kommentera lexikoninlägg, precis som alla andra!

Visst låter det inspirerande och kul? Skriv om vad DU vill ska vara med i vårt Lexikon!

Exempel: Radio Vega. (som jag skrev nyss)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2016-11-07 21:41
#1

Påminner om vårt lexikon…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sundaychild
2016-11-08 17:46
#2

Tack för infon - finns mycket jag inte känner till om sajten ännu, trots medarbetartitels 😉.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2017-11-20 08:04
#4

Påminner om lexikonsidan. 🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: