Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 1350 ggr
Magi-cat
6/13/16, 8:26 AM

Radio Vega

Radio Vega är en kanal som sänder radio på finlandssvenska. Programmen är ofta väl värda att lyssna på. Det finns någonting för alla människor och för alla generationer, musik, debatt, samhällsprogram, intervjuer - allt!

Naturväktarna, inte minst, på torsdagkvällar!

"Yle Radio Vega är den vuxna finlandssvenska publikens kanal. Radio Vega skall erbjuda berättelser om och ur livet med alla dess märkvärdigheter. Spännande och berörande historier och erfarenheter skall varvas med snabb nyhetsrapportering. Samhällsbevakning med djup och analys skall paras med underhållning och humor. I musikväg erbjuder kanalen allt från finlandssvenska visor till country, från klassiskt till pop och från världsmusik till rock. Med ett särskilt fokus på Svenskfinland och livet här skall kanalen även vidga lyssnarens vyer och lyfta blicken för att speja ut över världen. Yle Radio Vegas uppdrag är således väldigt brett."

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/06/10/vega-osterbotten-sander-fran-varldsarvet-valkommen-med


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
6/13/16, 8:32 AM
#1

Jag kan varmt rekommendera Radio Vega, som jag lyssnat på många somrar.

Det jag njuter mest av är de lågmälda rapporterna och analyserna. Lite torra kanske, men behagligt välformulerade, utan överord och svulstigheter, utan påhopp eller överdrifter. Mindre drama, kanske?

Och så tänker jag på intervjuerna där folk får tala till punkt, även om det går långsamt. 

Berättelserna där vanliga människor får komma till tals, är ofta så väldigt berörande.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
6/21/16, 7:18 PM
#2

Jag gillar också Vega. Men lite synd att  t ex Kvanthopp kommer att ta slut nu till hösten när de gör om. Det ska bli mera livesändningar. Men jag tycker också om deras inspelade program, de är genomtänkta på ett helt annat sätt än man kan göra med live sändningar.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: