Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 513 ggr
Magi-cat
5/3/16, 11:14 AM

Fafa's anställer invandrare

Fafa's är en falafelkedja som inte bryr sig om varken språkkunskaper eller utbildning utan gärna anställer invandrare för att ge dem en chans att komma in i arbetslivet.

"Fafa’s jobbannons väckte mycket uppmärksamhet i sociala medier för några veckor sedan. “Vi kräver inte språkkunskaper, utbildning eller arbetserfarenhet. Hos oss jobbar 26 olika nationaliteter, så här finns säkert någon som förstår dig. Vi lär dig dina uppgifter och arbetserfarenhet får du genom att jobba hos oss.”, stod det i annonsen. Fafa’s fick nästan 400 ansökningar.

- Jag vet hur det känns att som invandrare söka jobb, hur hårt det är. För mig är det inget problem om arbetstagarna inte talar finska. Om de vill jobba så visar jag hur jobbet går till, säger Fafa’s grundare Doron Karavani."

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/05/03/ingen-finska-ingen-utbildning-inget-problem-nar-fafas-anstaller-invandrare

Det låter som väldigt positivt när man läser berättelserna!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
DesK
5/3/16, 11:20 AM
#1

Mycket bra! Så borde många fler arbetsgivare göra, även i Sverige 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

KPD
5/4/16, 10:35 AM
#2

Fint! Då finns det åtminstone ett arbete jag skulle kunna söka i Helsingfors. ;)


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: