Annons:
Etiketthumor
Läst 867 ggr
KickiG
2016-02-22 09:12

Finnish Nightmares

Har ni haft tillfälle att bekanta er med Matti Juhani Virtanen (vanligaste namnen i Finland), hans fru Aino och deras son Mikko?

Karoliina Korhonen tecknar serien om Matti och hans liv i Finnish Nightmares. Serien är på finska och engelska. Oftast är det Matti som figurerar i serien, samt en eller flera anonyma personer. Ett helt fantastiskt sätt att berätta om hur det är att vara finländare, hur man försöker navigera genom livet utan att komma för nära, utan att vara till besvär.

Man kan följa med Matti på en blogg http://finnishnightmares.blogspot.fi/ eller på Facebook (sök Finnish Nightmares). Personligen tycker jag Facebook är bättre, där får man ta del av alla underbara kommentarer, folk berättar öppet om händelser i sitt eget liv, och det är också via kommentarerna som många idéer till nya bilder kommer.

Mest anhängare finns det i Finland, USA och Storbritannien.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Magi-cat
2016-02-22 09:23
#1

Låter kul, tack för tipset! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KPD
2016-02-22 09:40
#2

Antingen är jag finländsk till min mentalitet eller så är vi ganska lika i Sverige och Finland.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KickiG
2016-02-22 09:42
#3

Jag trodde faktiskt att Korhonen var det vanligaste efternamnet i Finland, men kanske Karoliina inte ville att Matti skulle ha samma efternamn som hon, och valde Virtanen istället. Virtanen är väldigt vanligt det med.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: