Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 1001 ggr
MaxFlickan
2015-10-02 06:47

”Diskussionen om Finlandsbilden är urlöjlig”

"

Det är bara finländarna som bryr sig om Finlands rykte utomlands, säger författaren och kulturpersonligheten Jörn Donner.

Efter de senaste veckornas våldsamma demonstrationer mot invandrare är det många som frågat sig om Finlands goda rykte utomlands fått sig en törn. Enligt Jörn Donner är demonstrationerna beklagliga, men inget som har någon bestående inverkan på Finlands rykte:

- Hela diskussionen om Finlandsbilden är urlöjlig. Jag brukar aldrig höra talas om ”Belgienbilden” eller ”Albanienbilden”. Det är bara finnarna själva som tänker på Finlandsbilden. Däremot borde polisen snabbare ha ingripit mot de här töntiga demonstranterna. Den här typens människor finns överallt i Europa, till och med i Tyskland och Sverige. Det är bara att ingripa mot dem"

Vad anser ni?

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/10/01/diskussionen-om-finlandsbilden-ar-urlojlig

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
KickiG
2015-10-02 08:39
#1

Vad jag än tycker om allas vår Jörkka i största allmänhet så tror jag faktiskt han har rätt i den här saken. Vi finländare är alltid mest oroliga för vad andra tycker och tänker. Jag var ju precis en långhelg i Frankrike och när jag sa jag var från Finland så ville alla veta om det är kallt där redan och om vi har mycket snö på vintrarna.

Och vi borde definitivt ingripa snabbare. Och alla de som välkomnar flyktingar borde säga det högre. Men det går ju inte säga högt, för tänk om den som är bredvid mig är av annan åsikt. Vill ju inte sticka ut eller såra någon.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: