Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 785 ggr
MaxFlickan
2015-09-25 09:45

Asylsökande attackerades i Lahtis

"

En grupp asylsökande bemöttes med våldsamma protester vid ankomsten till förläggningen i natt.

En buss med omkring 40 asylsökande anlände till den nyinrättade flyktingförläggningen strax före klockan ett i natt och möttes av en skara på 30-40 demonstranter som ropade slagord.

Enligt Yles reportrar avfyrade flera demonstranter också fyrverkeripjäser, som exploderade högljutt, mot bussen."

Nej nu får det banne mig räcka! Är det det här vi har sjunkit ner till, avfyra fyrverkeripjäser mot flyktingar och  kasta sten mot Röda Kors arbetare?  Utklädda och med Finlands flagga i högsta hugg?

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/09/25/asylsokande-attackerades-i-lahtis-barn-narvarande

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Magi-cat
2015-09-25 09:47
#1

Vidrigt! 😡


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
2015-09-25 09:54
#2

#1 Minst sagt! 😡 Fega idioter.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

JazzBass
2015-09-25 13:58
#3

Ja, om man blev förbannad i helgen på att folk stod i lejonskjortor och protesterade mot flyktingarna med veteranerna som verbalt slagträ, så är det inget emot detta. Så svagt, vidrigt och omänskligt som det bara kan bli. 😡🤮😕

För en stund för några veckor sen så trodde man att bilden på den döda pojken på en strand vid medelhavet hade nån effekt på vår välvilja att hjälpa människor i nöd, men nej. På den här rasismen tycks inga argument baserade på medmänsklighet gå hem. 😕

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MaxFlickan
2015-09-25 15:24
#4

Det lär har varit ungdomar i "moppe åldern", alltså runt 15 år. Vad har deras föräldrar lärt dem kan man ju fråga sig…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[NeferNefer]
2015-09-26 18:59
#5

Så fruktansvärt … det kan ju inte stå rätt till i huvudet på människor som beter sig på det här sättet 🤮

KickiG
2015-10-01 20:39
#6

Ett par stycken har blivit gripna och bötfällda tyckte jag mig läsa i en rubrik för ett tag sedan.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: