Annons:
Etikettdagens
Läst 1123 ggr
Magi-cat
2015-09-21 16:25

Hösten är här

Nu är det höst och på onsdag den 23/9 inträffar höstdagjämningen när dag och natt är lika långa.

Vad tycker ni om hösten? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
MaxFlickan
2015-09-21 17:45
#1

En av de vackraste och farligaste årstiderna.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Ford -57
2015-09-21 17:48
#2

Hösten i sej e väl en härlig tid me färger å hög å klar luft, nackdelen känner jag e ju att vi går mot vintern🥶

Farwuq
2015-09-21 19:28
#3

🥶 Fy för råfukt och stormar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

MaxFlickan
2015-09-21 21:39
#4

#3 Och dimman och skymmning och älgar utan  trafikvett…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Ford -57
2015-09-21 22:03
#5

#3 å 4 Skärpning nu, d e snart VÅR igen😉

MaxFlickan
2015-09-21 22:10
#6

#5 Haha 😃

Hösten är en väldigt vacker årstid, precis som våren. Detr gäller bara att vara lite extra försiktig.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
JazzBass
2015-09-22 08:21
#7

Bara det inte regnar konstant är hösten en av de bästa årstiderna tycker jag, och den överlägset mysigaste. Det är inte för kallt ännu och inte för varmt, och man får njuta av både soluppgångar och -nedgångar rätt tider på dygnet. Lövträden är inte bara gröna längre, utan löven får även fina röda och gula nyanser innan de faller av. Bästa årstiden för en naturfotograf alltså. Sist men inte minst så fylls skogarna med gratis delikatesser; ekologiska bär och svampar. Bara att hämta och ta tillvara, och samtidigt få njuta av naturen och den friska luften på samma gång. Det om något är terapi som gör gott åt själen. 🙂

Det finns nånting bra med alla årstider, men våren är nog den årstid jag gillar minst. Man tror det är varmare än det är så fort det blir lite plusgrader, och man blir förkyld fortare än kvickt. Vägarna är mer än lovligt slaskiga och vintern gör sig ständigt påmind med nya snöfall så fort det gamla smält bort. När det torkat upp är gatorna superdammiga av all halksand man borstar bort och luftkvaliteten usel. Nån enstaka tussilago eller blåsippa hjälper inte upp det faktum att träden är kala och landskapens huvudsakliga färger är beige och skitbrunt. Vad är det att längta till? 😉

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annabellami
2015-09-22 10:35
#8

Höst är ju en fin årstid :) närmare till Vinter och Julafton ju. O sen ändras det till 2016 :D

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Magi-cat
2015-09-22 10:49
#9

"kom trösta mig en smula, för nu e´ jag ganska trött"

"De´ e´ så väldigt lite jag gjorde"

Vemodig och vacker, som Höstvisan…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
2015-09-23 08:47
#10

Jag gillar ju när det är varmt. Så hösten är nog inte riktigt min grej. Men den är ju bättre än vintern i alla fall.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: