Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 995 ggr
MaxFlickan
2015-09-18 17:20

Sant eller falskt gällande invandringen i Finland.

Yle har en ganska så lång artikel (på engelska) då de tacklar de 10 vanligaste klagomålen gällande invandringen i Finland.

"The Finnish Broadcasting Company Yle made a list of common perceptions associated with Finland's refugees and compared them with the evidence to see if they were true or false. For example, many Finns oppose the establishment of a reception centre for asylum seekers in their neighbourhood, saying it would increase crime, yet statistics show no evidence to back this claim."

http://yle.fi/uutiset/true_or_false_yle_tackles_finlands_top_ten_complaints_about_asylum_seekers/8266138

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
KickiG
2015-09-19 12:46
#1

Bra artikel.  Vi är duktiga på fördomar här i det här landet. Eller så är det bara några få som talar mycket och högt som är bra på det.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

MaxFlickan
2015-09-19 16:21
#2

#1 Hoppas att det bara är några få…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
2015-09-20 15:25
#3

Jag hoppas ni kan läsa den här länken nu, (från Hbl på Facebook) där det talas om hatet och hånet man blir så innerligt trött på men framför allt det varma och positiva och vilken kraft det finns hos människor när det gäller att hjälpa varandra!

Hur många möter flyktingarna med skyltar där det står "välkommen"! Samtidigt som en hånfull person skriver att alla som önskar folk välkomna är naiva idioter…

"Ingen vill att folket skall delas itu, men om något sådant hotar hända, vill jag absolut hellre stå på den sidan där man på en timme och femtiosju minuter samlar ihop ett hem för en människa, än bland dem som står med sura miner och önskar att alla med fel färg, ursprung, religion eller tankar drar i väg från våra åkrar.

För ser du, det är en svår situation för den som tvingats lämna sitt hem och sitt land. "

http://hbl.fi/opinion/i-dag/2015-09-20/770924/paula-salovaara-det-ar-en-svar-situation


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
2015-09-20 15:31
#4

#3 Jodå, jag kan läsa den iallafall! Tack. Så bra skrivet. Det artikel delar jag :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Upp till toppen
Annons: