Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 1063 ggr
MaxFlickan
9/13/15, 5:17 PM

Daghem och skolor i Finland stängs på fredag

"Finländare runt om i Finland ska förbereda sig på att åtminstone en del daghem och skolor är stängda på fredag, uppger man på lärarfacket OAJ. Också kollektivtrafiken i huvudstadsregionen står."

Rätt eller fel?

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/09/13/daghem-och-skolor-stangs-pa-fredag-tagen-star

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
KickiG
9/16/15, 9:36 PM
#1

Svårt att säga om det är rätt eller fel. Jag har aldrig kunnat bestämma mig för ifall jag tycker att strejk är ett bra sätt att få sin vilja fram / röst hörd eller inte.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

MaxFlickan
9/16/15, 9:38 PM
#2

#1 Är också tudelad i frågan. Å ena sidan så ska man väl ha rätt att säga och visa att man är missnöjd med något (eller runt ut sagt förbannad), men å andra sidan så kan en strejk drabbar oskyldiga människor. Så…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annabellami
9/17/15, 10:23 PM
#3

Ja aa det är också buss strejk. Jag slipper iallafall inte denna fredag till skolan :) . Är ny på denna sajt. Visste ej att den fanns! Grymt med finland iFokus :)

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

MaxFlickan
9/17/15, 10:48 PM
#4

#3 Går inte skolbussarna? Tyckte jag läste det någonstans… Eller kanske du åker med vanlig buss?

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/75959

Välkommen hit!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annabellami
9/19/15, 10:01 AM
#5

#4 näe åker med skolbuss . Var hemma på fredagen :) . Tack! Och jag bor int nära vasa eller i vasa :P

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Upp till toppen
Annons: