Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 1131 ggr
MaxFlickan
9/9/15, 5:18 PM

Flyktingar får bo i finska stugor

"Först erbjöd statsminister Juha Sipilä plats i sitt hus. Nu öppnar fler och fler sina sommarstugor i Finland, enligt Hufvudstadsbladet."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21387330.ab

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
[NeferNefer]
9/9/15, 5:44 PM
#1

Så fint ❤️

MaxFlickan
9/9/15, 5:50 PM
#2

Jo :) Det finns hopp för samhället :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
9/15/15, 9:54 PM
#3

Javisst!

När jag var i Finland på besök i veckan som gick fick jag verkligen hopp! Visst, sannfinländare skriver fortfarande sin korkade blogginlägg men det som framträder starkast är folks vilja att hjälpa. Lugnt och utan stora ord.

En kommungubbe hörde jag prata i radio, torrt och sakligt, hur mycket flyktinginvandringen betyder för bygden. En annan pratade om vilka samhällsvinster det innebär och hur alla tjänar på att komma varandra till mötes.

Det värmer. Allra mest den stora uppslutningen med folk som samlar in kläder, leksaker, hygienartiklar m.m.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
9/15/15, 9:58 PM
#4

#3 :)

Själv ska jag samla ihop lite sängkläder, leksaker och annat smått och gott och föra det till närmaste flyktingcentral imorgon :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
9/15/15, 10:01 PM
#5

👍❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: