Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1160 ggr
Loris M
7/30/15, 5:21 PM

Ny sajt: FÖRSKOLAN

Om du arbetar i förskolan eller tycker om att diskutera pedagogiska frågor så finns det nu en sajt för dig. GladDu kanske är förälder till ett barn i förskoleåldern, studerande på förskollärarprogrammet eller helt enkelt vill diskutera dina egna erfarenheter av förskolan. I vilket fall som helst så är du hjärtligt välkommen att titta in. http://forskolan.ifokus.se/discussions 

Syftet med sajten är att skapa ett mötesrum där vi kan diskutera pedagogiska frågor och dilemman, ta del av och diskutera ny forskning inom pedagogik och specialpedagogik, dela med oss av våra goda idéer och tankar när det gäller ett verksamhetsperspektiv, diskutera litteratur och lärande inom områden som är relevanta för förskolan, som naturvetenskap, matematik, språk, lek, genus, dokumentation m.m. 

Välkommen in! Glad

Annons:
Magi-cat
7/30/15, 7:17 PM
#1

En mycket fin sajt! Rekommenderas! 🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
7/30/15, 7:26 PM
#2

Tack Magi-cat! 🌺Just nu diskuterar vi Finland faktiskt och undrar när förskolan i Finland fick sin första läroplan. 😉Någon här som vet?

Edit. I den här tråden http://forskolan.ifokus.se/discussions/557c7577ce12c40de9000028-testa-dina-kunskaper

Magi-cat
7/30/15, 7:30 PM
#3

Det vet jag inte tyvärr, kanske någon vet. 🙂

Något som är intressant och som du gärna får skriva om här eller länka till från din sajt är om flerspråkighet i förskolan. Det är ju ett ämne som alltid diskuteras i Finland och som det finns erfarenheter av.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
7/30/15, 8:17 PM
#4

Jag länkar gärna till artikeln om flerspråkighet. Tycker att artikeln är väldigt informativ (om man får säga det själv 😊) och har en positiv anda. Något som är viktigt för mig. Mina egna barn är flerspråkiga och det har många gånger setts (i skolan och förskolan) som en brist i det svenska språket istället för språklig kompetens. Vilket det självklart är. Det har säkert många av er också upplevt.

Magi-cat
7/30/15, 8:22 PM
#5

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
7/31/15, 10:35 AM
#6

#3 Jag har länkat till artikeln men är det så att du vill ha den här på sajten så går det bra att kopiera den rakt av och lägga den som en artikel här. Det gör inte mig något så länge du uppger att det är jag som skrivit den. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: