Annons:
Etiketterresorsevärdhetervärldsarväventyr
Läst 1079 ggr
KPD
4/17/15, 12:25 AM

Lokaltåg till Vanda

När järnvägen till flygstationen i Vanda tas i bruk, kommer det att vara lokaltåg som trafikerar sträckan. Det blir inte snabbtåg mellan Vanda och Helsingfors.

Hufvudstadsbladet


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
KickiG
4/17/15, 10:08 AM
#1

Helt knäppt om man frågar efter min åsikt, vilket ingen har gjort. 🤪

Jättebra med ett tåglinjen, absolut, den kommer att tjäna många vandabor ypperligt. Men när man nu äntligen fått tummen ur och bygger tågförbindelse till flygfältet borde det finnas ett snabbare alternativ. Några hållplatser bör det finnas, jag ser det inte om lönande att ha ett Arlanda Express-liknande tåg. Åtminstone ett stopp i Böle för att alla som kommer in till Helsingfors med tåg inte ska behöva åka hela vägen in till Järnvägstorget i centrum. Men ett dussin stopp är nog ett halvdussin för många.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KPD
4/17/15, 10:12 AM
#2

#1 Så tycker jag också. Böle är en station även för fjärrtåg, så där vore det naturligt att stanna. Jag vet inte exakt hur linjen kommer att gå, men om den går via Dickursby, kunde man också tänka sig uppehåll där, så att de som ska till någon lokaltågsstation finge möjlighet att byta.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KickiG
4/17/15, 12:34 PM
#3

Här finns en bild på stationerna, men det är alla stationer, inte bestämt (eller inte utmärkt?) vilka tåget kommer att stanna vid. Nya banan heter förresten Ringbanan - Kehärata.

https://www.hsl.fi/sv/ringbanan

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KPD
4/17/15, 7:55 PM
#4

#3 Intressant. Tack för länken! 🙂


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: