Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 957 ggr
Magi-cat
12/16/14, 6:26 PM

Nytt! Lexikon-funktion på iFokus!

Ännu en nyhet på iFokus, så här skriver Staffan:

För en liten stund sedan lade vi ut en helt ny funktion. Jag ska försöka beskriva den i korthet nedan - men ha i åtanke att min lingvistiska smidighet är ytterst begränsad.

Okej, då kör vi…

1.) När du skriver ett inlögg eller en artikel finns numera den nya kryssrutan; "Tillhör sajtens lexikon". Kryssa för den om du vill att RUBRIKEN på inlägget ska vara ett ord tillhörande den aktuella sajtens Lexikon.

2.) Förekomster av ditt lexikonord i samtliga tidigare inlägg och artiklar på sajten kommer nu att länkas till ditt nya inlägg. Länken är till utseendet diskret och skiljer sig från vanliga länkar.

3.) Lexikonordet läggs direkt upp på sidan "Lexikon" som finns i menyn över inläggen.

4.) Lexikonordet är på alla sätt förutom ovanstående en helt vanlig tråd som går att använda för diskussioner. Observera att det innefattar regeln att författaren bara kan redigera inlägget under en timme från det att det postades.

That's it.

Tillägg:

Att vi har skapat funktionen beror på att det finns så mycket…

- begrepp
- termer
- uppfödare
- ingredienser
- personer
- stilar
- filmer
- tekniker
- slang
- platser
- osv

…som förtjänar att lyftas fram och göras lättillgängliga för den som är intresserad av att veta mer. Vi har av flera anledningar valt att göra den här funktionen öppen för alla. Framförallt för att det är roligare att alla kan vara med och skapa listan tillsammans.

// Staffan


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
12/17/14, 6:06 PM
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
12/17/14, 6:07 PM
#2

Alla kan bidra med ord till sajtens Lexikon! Tänk efter vad som behövs, välj en bra rubrik i ditt inlägg, kryssa i rutan…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: