Annons:
Etiketterkulturmusikfilmkonst
Läst 979 ggr
KickiG
7/20/14, 8:10 AM

Sommarteater

Idag skall föräldrarna och jag på vårt traditionella teaterbesök till Lurens sommarteater http://www.lurens.fi/  och se på årets pjäs Så som i himmelen. Ska bli så roligt. Fast det är en amatörteater, så brukar de vara jätteduktiga och alla föreställningar är mer eller mindre slutsålda. Dessutom ger de allt de lägger upp en lokalprägel. Pelle Svanslös bodde i Lovisa. Eliza i My Fair Lady pratade en bred östnyländsk dialekt medan Henry Higgins pratade en fin "helsingforsiska". Ska bli kul att se var Så som i himmelen utspelar sig. Jag är beredd att sätta huvudet i pant på att i Lurens version är vi inte i Norrland. 

Har du eller skall du besöka någon sommarteater i år?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Torparmor
7/20/14, 8:17 AM
#1

Vi såg "Fattiga Friare" av Husby amatörteaterförening. Ett härligt teatergäng som också spelade väldigt bra. Vi har bra amatörteater i Sverige också


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Magi-cat
7/20/14, 8:33 AM
#2

Vad kul med sommarteater!

I Finland är man verkligen duktiga på det här med teater! (och kultur över huvud taget)

Sommartidningarna är fulla med sommarteatrar överallt och det är inga dåliga uppsättningar man gör heller…

Det finns säkert en hel del i Sverige också….

Fantastiskt vad en del eldsjälar lägger ner tid och energi på detta!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
7/20/14, 10:50 AM
#3

Här i Höganäs är det också sommarteater. Har tyvärr inte hunnit gå än, men hoppas på att få till det. Romeo och Julia är det som går.

JazzBass
7/25/14, 7:12 PM
#4

Sommarteatrarna i svenskfinland brukar vara riktigt bra tycker jag. Såg t.ex. mio min mio ifjol på raseborgs sommarteater och blev speciellt imponerad av huvudrollsinnehavaren, en pojke som inte ens nått målbrottet. Mina föräldrar såg "så som i himmelen" på lurens sommarteater för ett par veckor sen då de besökte östnyland, och tyckte den var mycket bra. Jag/vi råkar också känna två av skådisarna, mor och dotter Sarström, och modern spelar gabriella. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

KickiG
7/25/14, 7:50 PM
#5

Raseborgs sommarteater har jag aldrig besökt, det måste jag göra någon sommar!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: