Annons:
Etikettlitteratur
Läst 1066 ggr
KPD
7/13/14, 10:55 PM

Kjell Westö

Den finlandssvenske författaren Kjell Westö är en årets sommarvärdar i Sveriges Radio P1.

Kjell Westö


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Magi-cat
7/14/14, 8:43 AM
#1

Tack för tipset!

Kjell Westö är en prisad och mycket uppskattad författare som säkert har mycket att komma med.

Länk med hans böcker:

http://www.adlibris.com/se/sok?q=Kjell%20West%C3%B6


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

TjockaBerta
7/14/14, 5:56 PM
#2

Jag läste nyss ut hans bok Hägring 38. Jag är helt tagen. En fantastisk skildring av tidsandan före andra världskriget som förklarar hur det kunde bli som det blev. Dessutom en intressant berättelse om hur Helsingfors växte och såg ut på den tiden. 

Mina föräldrar växte upp och formades där och då. Jag läste om adresser där de bott och kände även igen ett och annat namn på bekanta de berättat om. Även platser vi besökte när jag var barn fanns med.

Dessutom var upplösningen helt oväntad. 

Nu måste jag läsa hans andra böcker också.

>>>Malum domesticum<<<

KPD
2/11/15, 8:26 PM
#3

#2 Jag lyssnade på den, när den gick som radioföljetong i höstas. Efter det har jag köpt boken, men jag har inte läst den.

Var upplösningen helt oväntad? Jag vill inte kommentera den, eftersom det skulle förstöra för dem som ännu inte har läst boken, men egentligen tycker jag, att jag borde ha insett mer. Jag var dock för fascinerad av handlingen för att tänka ett steg framåt och fundera över det.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: