Annons:
Etikettövrigt
Läst 2580 ggr
KickiG
7/6/14, 5:45 PM

Sommar!

Nu är den äntligen här - sommaren! Sol och varmt och härligt! ☀️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
[JeanetteK]
7/7/14, 9:38 AM
#1

Åh vad härligt! ☀️Alla förtjänar sol och värme i semestertider.

ALPHIRA
7/7/14, 8:30 PM
#2

Härligt och härligt…fast man ska inte klaga…Dessvärre jobbar jag inom vården och har jobb mycket mer än på heltid nu under sommaren så någon ledighet blir det inte. Svettas på jobbet. 😂 (Försöker vara positiv ändå…)

KickiG
7/7/14, 8:44 PM
#3

Jag jobbar hela sommaren, så har inte möjlighet att vara ute så mycket som jag vill nu när jag inte behöver frysa hela tiden. Med hunden blir det inga långpromenader i solen, hon är inte lika förtjust i värmen som matte är. Inne har hon parkerat framför fläkten. Däremot blir det långpromenader tidig morgon och sen kväll. Som nu. Klockan är 21:40 i Borgå, Finland och min termometer visar att det är 22 grader ute. När jag kommer ner från 7 våningen till marknivå är det säkert lite varmare där t o m. Men nu är det dags för promenad, för annars somnar jag innan vi hinner ut.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
7/9/14, 5:04 PM
#4

Underbart att det är sommar! Vilka kontraster det blev, från ovanligt kallt i början av semestern till denna *pust* hetta!

Imorgon är det jobb igen -  med luftkonditionering! 😞🥶😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
7/9/14, 5:07 PM
#5

#4 Ja det är extrem skillnad! 

Har just åkt bil med ac:n på för fullt. Jätteskönt, men jag tror inte att det är jättenyttigt i längden att gå från tokvarmt till tokkallt.

Magi-cat
7/9/14, 5:09 PM
#6

#5 Nej inte för mycket ac…sitter och växlar hela tiden…😓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
KickiG
7/10/14, 6:46 AM
#7

Hihi, det problemet har inte jag. Ingen ac i bilen, så får bara växla mellan tokvarmt ute och knashett i bilen 🤪

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
7/12/14, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Blåbär!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
7/12/14, 5:48 PM
#9

Åh vad härligt! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
7/12/14, 6:00 PM
#10

Kunde jag bara ännu lära henne att plocka i en skål skulle allt vara perfekt! Men hunden envisas med att äta allt. Och när jag ska plocka blir hon bara glad att jag visar ett bra blåbärsris och kommer dit och slafsar. Nästa plocknings-tur stannar hunden hemma.😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[T-Johan]
7/12/14, 10:56 PM
#11

Ja sköter man sig inte så blir det till att vara hemma. Bara snälla vovvar i skogen, så det så!

[JeanetteK]
7/13/14, 2:26 PM
#12

#8 Vilken  fin bild!

TjockaBerta
7/14/14, 6:02 PM
#13

#10 

Mina vovvar plockar smultron, jordgubbar, hallon och vinbär. De äter blåbär och lingon men då måste jag peka åt dem. Visst är det mysigt när de lufsar runt och äter bär på egen hand.

Nu har jag lärt den yngre hunden att hitta kantareller men de vill gärna slinka ner när han blir för ivrig. Mera träning.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[T-Johan]
7/14/14, 7:32 PM
#14

Prova och ge vovven smörstekta kantareller. Då borde den rata råa kantisar. Ja ja underskatta inte fyrfotingen med nos.

KickiG
7/14/14, 7:41 PM
#15

#11 Hunden hälsar att hon är snäll och bara försöker vara hjälpsam 🤪 

#12 Tack!

#13 Det är väldigt individuellt vilka hundar äter bär och vilka inte. Min förra hund åt om man plockade färdigt, hunden före det totalvägrade och hunden före det åt alla bär, äppelkart, äppel osv som hittades.

Kantarellsök har jag funderat på men inte kommit igång med. Nu skulle det ju vara säsong om man skulle börja med det.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[JeanetteK]
7/15/14, 10:50 AM
#16

#13 Förra året hade vi otroligt mycket björnbär. Då lärde sig min hund att plocka dom. Det var fascinerande att se hur han liksom höll fram tänderna för att inte få taggar i läpparna! Och han lärde sig själv, jag gjorde det inte!

TjockaBerta
7/15/14, 11:03 AM
#17

#15

Om du inte hinner med i år så kan du frysa ner lite kantareller och börja öva nästa vår. Det går med torkade också.  Det är inte svårt att lära dem söka. Svårigheten ligger i att få dem att markera.

#16

Ja de löser problem själva.

>>>Malum domesticum<<<

Magi-cat
7/16/14, 8:46 AM
#18

Solen har kommit tillbaka…☀️

Härligt med hundarna som plockar bär och kantareller! 🙂🐶

Mina vinbär uteblev i år, vet inte om det var för torrt på våren. Hoppas på äpplen nu…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
7/16/14, 10:06 AM
#19

Vi har också rätt ont om bär i år pga torka. Och fåglar åt upp våra körsbär… 😕men det ser ut att bli mycket björnbär och som sagt, hoppas på äpplen!

[T-Johan]
7/16/14, 11:04 AM
#20

Det är lite knepigt att ni inte har några bär. Själv har jag rekordskörd på hallon, krusbär och vinbär. Jag går ett varv runt hallonhäcken varje kväll. Blir det bara varmt nu så åker vinbären och krusbären till helgen. Sydöstra Svedala tycks vara lyckligt lottade i år.

Annons:
Magi-cat
7/16/14, 11:06 AM
#21

Det låter bra, T-Johan! Olika falla ödets lotter…🙂

Hallon…mums…blir nog inga alls här…Men lite krusbär finns det hopp om…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
7/16/14, 12:59 PM
#22

Ja oj så gott med hallon! 🤤 Jag såg att det var självplock inte så långt härifrån så jag tänkte åka och plocka lite. Härligt att du får så mycket T-Johan!

[T-Johan]
7/16/14, 6:22 PM
#23

Jo det är trevligt. Man kan med fördel ta fram dom i vinter som ett litet 'sommarminne'. En lite kuriositet är att jag 'nöp' ett skott från ett fikon träd på Kreta. Det blir inga fikon på det men den överlever våra otäcka vintrar. Och igelkotten gillar den helskarpt.

[JeanetteK]
7/16/14, 6:54 PM
#24

#23 Vad kul! Hur stort är det nu? Som en krukväxt eller är det större?

[T-Johan]
7/16/14, 8:01 PM
#25

Den är som en buske 1,5 m hög. Men ganska yvig, 1 m i diameter som störst. Det är så roligt, för alla invandrare lyfter på ögonbrynet, stannar till och undrar; vad är de? Är det fikon? Men på botaniska trädgården i Lund, som jag besökte för någon vecka sedan, har dom också 'fikon' på friland. Fast den var lite större. Men ändå, 'fikon'! Odlings zonen här där jag bor är 'ett'. Samma som Skåne, och här växer allt man stoppar i jorden.

[JeanetteK]
7/16/14, 8:16 PM
#26

Vad kul! Måste vara lite extra speciellt när du nöp det utomlands. :)

Magi-cat
7/19/14, 2:01 PM
#27

Varmt! 😓☀️😃 26 grader!

Hur har ni det?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[JeanetteK]
7/19/14, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Varmt här också. Har suttit och iakttagit hundarna. Vi har två extra under en period. Dom gillar verkligen varandra. Här har dom sammanträde på gräsmattan.

Magi-cat
7/19/14, 2:07 PM
#29

Vad gulligt! Fin bild på hundarnas brain-storming. Undrar vad de kokar ihop för bus?🙂🐶


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
7/19/14, 2:10 PM
#30

Ja du.. bus är det alla gånger. Fullt ös är det kan jag lova. Men dom är duktiga alla tre tycker jag. Men ibland far dom iväg åt alla håll, då blir man lite matt.🤪

KickiG
7/19/14, 5:58 PM
#31

Varmt varmt även här! Hunden är matt, jag är matt, mössen är matta. Och har 5 kg jordgubbar där på diskbänken som väntar på att någon skall göra något åt dem. Är väl upp till mig, djuren lär inte vara till stor hjälp.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[JeanetteK]
7/20/14, 10:48 AM
#32

#31 Jordgubbar… mums! 🤤

[T-Johan]
7/20/14, 8:50 PM
#33

Men det är skönt med värme. Sen har vi 9 månader busväder varav 3 med snö/slask och - grader framför oss.

[JeanetteK]
7/21/14, 9:04 AM
#34

#33 Helt rätt! Jag har längtat efter den här sommaren, så jag vill verkligen inte klaga nu när den är här. Det blir lite intensivt med värmen ibland dock. Men oj så härligt det är att sol, värme och sommar är här! Tack för påminnelsen! ☀️

Annons:
KickiG
7/22/14, 10:31 PM
#35

Klockan är 23:30, det är 22 grader varmt ute och 27 grader varmt inne. Helt lugnt kan vi konstatera att det definitivt är sommar nu.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
7/23/14, 9:11 AM
#36

Härligt, Kicki!

I natt har det varit 9 grader som kallast, så det var ingen tropisk värme här, som de pratar om. Imorgon ska värmen kulminera.

Skönt att ha luftkonditionering där man jobbar 😃Nästan väl svalt…🥶

Men det är underbart med sommar…..❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Jimmy.L]
7/23/14, 8:36 PM
#37

Kompis som jobbar på fryslager dom hade -26 idag kan inte säga att man skulle vilja byta fast något svalare väder vill jag nog ha.

Magi-cat
7/23/14, 9:58 PM
#38

#37 Det låter som en väldig kontrast mig plus 26 ute! 🙂

Värme är klart skönare, även om det kunde vara mer "lagom"! 😓

Idag var det värmerekord på Valsörarna utanför Vasa: 31,3 grader!

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/33882


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Jimmy.L]
7/24/14, 7:31 AM
#39

#38 Vi hade 30 grader igår och det väntas bil 32 grader idag.

Magi-cat
7/24/14, 8:06 AM
#40

Nog är det sommar alltid…🙂☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
7/24/14, 8:09 PM
#41

Värmen gjorde att en del av attraktionerna på Borgbacken fick något fel och stannade.

Hjälp, tänk om en sådan där skulle stanna när man hänger upponer? 🤦‍♂️

http://hbl.fi/lokalt/2014-07-24/635036/hettan-fick-borgbackens-attraktioner-att-stanna


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[T-Johan]
7/24/14, 8:40 PM
#42

Jag skulle vara på Öland och lägga om taket. Men det är för varmt, 28 grader i skuggan mitt på dagen. Det får bli lördag i stället för dom har lovat fortast varmt men molnigt. Men vi har snart vintern över oss, så njut av värmen!

Magi-cat
7/24/14, 8:47 PM
#43

Takjobb är nog i hetaste laget just nu…☀️😓

Men som du säger, T-Johan, vi ska inte klaga för snart lär vi få frysa…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
7/25/14, 8:11 AM
#44

Jo det är hett på taket. När jag jobbat har det varigt mellan 9 - 13. Sen blir det så varmt att man bränner sig på tjärpappen. i morgon ska det bli lite moln på himlen och inte så varmt. Så det blir att lägga några timmar på taket, kanske jag hinner med en bit. Nu är vi snart i augusti. Så sommaren går mot sitt slut för detta året. Och som sagt, värmen var det inget fel på.

Magi-cat
7/25/14, 8:21 AM
#45

Lycka till med taket! Förstår att det måste vara hett värre!

Ja, tänk vad fort det går…snart augusti och kvällarna blir allt mörkare….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
7/25/14, 10:35 AM
#46

#44 Förstår att det är varmt på taket! Lycka till. 

Djuren här på gården tycker att det är varmt så det blir många vändor med vatten nu. Ankorna ligger mest och badar så dom klarar sig bra. Grisarna har varsin gyttjepöl så dom går det heller ingen nöd på. Lillgrisen ligger oftast i vattenhon! 🙂Zero (hunden) går numera självmant till vattenslangen när han vill bli duschad. Kor, får, kaniner och höns håller sig i skuggan. Katterna är puts väck på dagarna och smyger fram på kvällen.

Magi-cat
7/25/14, 10:38 AM
#47

Alla dras till vatten 🙂 Utom katterna då…😃🐱

Såg en så söt bild på en gris som hade tryckt ner sig i en vattenskål…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
7/25/14, 6:24 PM
#48

Varmaste veckan på 50 år!☀️

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/34054


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
KickiG
7/25/14, 7:58 PM
#49

Hunden och mössen håller sig väldigt stilla i den här värmen. Mössen får varje morgon en kylklabb inlindad i en trasa ovanpå ett av sina hus så de har en svalare tillflyktsort. Hunden får 3 kylklabbar i sin ena bädd som är ett gammalt täcke som är vikt fyrdubbelt. Svalare än 27 grader har jag inte haft inne på flera dagar…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
7/29/14, 8:08 PM
#50

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
7/30/14, 8:47 AM
#51

Jodå varmt var det här också. Och vist är det jobbigt, men fram för allt mycket ovant för oss Nordbor. Det är det ovana som är den jobbiga delen, allt extra som måste göras. I går tala jag med en Gambian, han ville inte bada för det var för kallt i vattnet (20 grader). Men jag sa till honom att "njut av värmen och det kalla vattnet för det är i alla fall krokodilfritt". Värmen är snart över och sen sitter vi där och tittar ut genom fönstret. Ser hur löven faller av i takt med frost nätterna, blåst o regn gör att man skyndar sig hem, slår igen dörren och sätter på kaffet.

[JeanetteK]
7/30/14, 9:38 AM
#52

Lite regnigt idag och mycket svalare. Känns lite ovant! 🙂

KickiG
7/31/14, 6:33 PM
#53

+ 24 visar termometern att det är ute. Jag drog på mig ett par joggingbyxor när jag gick ut med hunden, tyckte det var kallt 🤪

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
7/31/14, 8:22 PM
#54

Haha, man blir fort van med värmen! Igår var det 23 och jag tog på en varm tröja….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
8/1/14, 9:02 AM
#55

Vi får hoppas tempen går ner lite vackert. Jag funkar som Magi.

Annons:
[JeanetteK]
8/1/14, 10:11 AM
#56

Jag tyckte mig läsa att värmen skulle komma tillbaka…

[T-Johan]
8/1/14, 2:36 PM
#57

Jo det ser så ut Jeanette. Vi kanske får glädjas åt varma augusti kvällar med mysbelysning och allt. Men jag fruktar när höststormarna kommer. Det är inte bara Svedala som har det varmt. Utan ett bälte utefter ekvatorn som är extremt varmt. Om den varma zonen 'faller ihop' får vi räkna med extrem väder i höst också.

Farwuq
8/1/14, 7:14 PM
#58

Ännu kan vi räkna med några varna veckor innan hösten.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
8/1/14, 7:17 PM
#59

Hoppas det för jag har en vecka semester kvar om ett tag! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
8/3/14, 12:38 PM
#60

Fast nu är det lite i överkant…Tänk att det aldrig kan vara lagom! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
8/3/14, 1:44 PM
#61

Idag är det varmt och fuktigt. Man har som ett lager fukt på hela kroppen. Inte helt behagligt tycker jag. Får nästan lite cellskräck i min egen kropp. Var på promenad med hunden och spolade honom sen med trädgårdsslangen. Stod sen och spolade mina egna fötter och ben en lång stund. 🙂

Magi-cat
8/4/14, 9:49 AM
#62

Värmerekord idag!😓☀️

Och i juni som det var så kallt att fågelungarna inte klarade sig och folk i semesterdesperation köpte svindyra resor till värmen…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[JeanetteK]
8/4/14, 9:52 AM
#63

Vi hade ett rejält åsk- och regnoväder i natt. Säkert därför det var så kladdigt igår. Jag smög ner i källaren i morse och förväntade mig översvämning, men vi klarade oss! Är så glad för det! 🎈Vi behöver dränera om runt vårt hus så det blir tyvärr översvämning här titt som tätt. Det är inte helt gratis att gräva ny dränering så det får tyvärr vänta ett tag till.

Magi-cat
8/4/14, 10:00 AM
#64

Tur det inte blev översvämning, Jeanette!🌊

Det blir på många ställen när det kommer plötsliga skyfall…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
8/4/14, 10:07 AM
#65

Hoppas ni klarar Er från översvämning. Fuktskador på hus är ett otyg. Om olyckan ändå är framme, öppna så mycket det går för att få god venilation som möjligt. Det minskar risken för mögelbildning. Det ska bli varmt idag också, igår var det 35 grader i skuggan på min uteplats, inget jag uppskattar. När solen gått ner var det fortfarande varmt 28 grader. Inne var det betydligt svalare, skönt!

[JeanetteK]
8/4/14, 10:12 AM
#66

Japp vi har en bra avfuktare och en dränkpump som står redo. Som tur är så har vi tvättstuga där nere och det är relativt våtrumsfixat. Så inga skador än i alla fall. Men det är jobbigt att oroa sig för översvämning varje gång det regnar.

[T-Johan]
8/4/14, 3:11 PM
#67

Appropå värmen! En viss typ av vittsar fick namnet "Nordinare", här kommer en: Vad gör man när det är riktigt varmt? Man "kallar" på varandra.

Magi-cat
8/4/14, 3:15 PM
#68

Hahaha…😃🥶


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
8/4/14, 3:25 PM
#69

Hahaha! 😃

Annons:
Farwuq
8/4/14, 3:39 PM
#70

🥵😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[T-Johan]
8/6/14, 3:07 PM
#71

Jag vet inte om det hör ihop med sommaren precis. Men efter som jag inte kan starta en ny tråd så tar jag det här på "sommar tråden". SVT Play ska från den 8 aug. lägga ut tv-serien från Munindalen, med alla trollen, lilla My och kompani. Hoppas det är den med Finlands-Svenska dialekten, för den är så go inkl alla trollen.

Magi-cat
8/6/14, 3:48 PM
#72

Vad bra tips! 👍

Dialekten är verkligen förknippad med Mumintrollen….Den är så mysig…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
8/6/14, 7:01 PM
#73

#71 Åh det blir en nostalgitripp! Tack för tips.

Magi-cat
8/6/14, 7:04 PM
#74

T-Johan, prova om du kan starta ny tråd från mobilversionen nu! De har fixat något…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
8/6/14, 7:59 PM
#75

Nej tyvärr funkar det inte nu heller. Ska se om det blivit några positiva föändringar på fullversionen.

[T-Johan]
8/6/14, 8:05 PM
#76

Nääää, inga förändringar i positiv riktning i fullversionen heller. Sanslöst dåligt!

Annons:
Magi-cat
8/6/14, 8:29 PM
#77

Synd…jag kunde starta tråd med mobilversionen nu….Fullversionen går inte alls att skriva i…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
8/8/14, 6:36 AM
#78

Bara 18 grader ute och 24 grader inne! Och klockan är ändå redan 07:35.  Shittabritta, dags att leta fram ylletröja och raggisar!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
8/8/14, 7:24 AM
#79

Det är en annan doft ute på kvällarna, en lite rå höstluft…Men månen igår, fantastisk augustimåne…

Dagen ser ändå ut att bli varm….☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
8/8/14, 8:51 AM
#80

Grundvattennivån lägre än normalt pga den torra sommaren. Man bör spara på vattnet…

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/08/08/grundvattennivan-lagre-normalt

Vi tänkte hälsa på i västra Finland och passa på att plocka lingon om ett par veckor. Finns det några lingon eller har de torkat bort?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
8/8/14, 2:38 PM
#81

26°C och sol hos mig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

KickiG
8/12/14, 9:27 PM
#82

38 dagar hade vi värmebölja i Finland, i ett streck. Alltså har den högsta uppmätta temperaturen varit minst 25,1 grader Celsius. Men nu är det slut på gotte-vädret, även om dagens regn var välkomna.

http://hbl.fi/nyheter/2014-08-12/642326/varmebolja-i-38-dagar-nytt-rekord-tangeras

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[JeanetteK]
8/13/14, 8:47 AM
#83

#82 Oj! Det var inte illa - 38 dagar.

Annons:
Magi-cat
8/13/14, 9:11 AM
#84

Fantastiskt! ☀️

Och vilka kontraster denna sommar, med ovanligt kall juni..

Nu ska jag ha semester så det får gärna vara lite sol kvar till mig…🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
8/13/14, 9:13 AM
#85

#84 Ja vi håller tummarna för en fin semester för dig Magi-cat! 

Jag hörde igår att eftersom havet är så varmt nu så är det stora risker för stormar framöver… 😕

Magi-cat
8/13/14, 9:15 AM
#86

Tack!🙂 Håll tummarna för att havet håller sig vääääldigt lugnt!! 🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
8/13/14, 9:18 AM
#87

Absolut!

Upp till toppen
Annons: