Annons:
Etikettdagens
Läst 843 ggr
Magi-cat
5/28/14, 4:58 PM

Trevlig helg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många har en lite längre ledighet den här veckan, med Kristi Himmelsfärds dag imorgon torsdag och kanske inarbetad fredag.

Har ni i Finland också helgdag imorgon?

Trevlig helg allesammans! Ska ni göra något trevligt?

_(bild från www.publicdomainpictures.net)_


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[T-Johan]
5/28/14, 5:56 PM
#1

Ja det ska sannerligen bli skönt med en extra dag ledig. Ska snickra lite på min uteplats under torsdagen och hoppas på lite varmare men viktigaste är uppehåll. Fredagen blir det att gå till skolan och finns med dom slutliga proven, ganska lugn dag. Hoppa ni andra får det fint med extradagen, vad den nu kan heta i Finland.

KickiG
5/28/14, 7:32 PM
#2

Här firas också Kristi himmelsfärdsdag, men begreppet klämdag är inte alls lika vanligt här som i Sverige. För de flesta är fredagen en helt vanlig arbetsdag.

Jag hoppas på att det inte skulle regna så mycket i morgon som det gjort idag och igår. Om det låtsas vara lite bättre väder (bara 98 % sannolikhet för regn imorgon…) så ska jag ta en långpromenad med hunden på förmiddagen, och på eftermiddagen och kvällen skall hunden och jag till min kompis. Hunden får leka med sin halvbror, kompisen och jag skall umgås med hennes barn, sedan natta dem och slå på stort och dricka var sin öl framför tv:n. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
5/29/14, 2:52 PM
#3

Stort temperaturras i Finland (också) och kallaste majdagen sedan 1977! 🥶

Konstigt det där vädret, just som man vant sig vid värmen…

Hoppas det blir mer lagom nu! 🙂☀️

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/05/29/kallaste-forsommarvadret-pa-artionden


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
5/29/14, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kyrkan i byn firade 80 år idag. Jag var med och hjälpte till att servera tårta. Flera körer sjöng och musikkåren spelade. Riktig fest var det! Drygt 200 st kom och åt tårta så vi hade fullt upp. Innan tårtan släppte alla iväg ballonger - en himlafärd i sig. Röda och gula för vi är ju i Skåne. Mycket vackert!

[T-Johan]
5/29/14, 4:00 PM
#5

Idag har solen hittat hit och lyser varma strålar. Jag fick ta av mig jackan när jag snickrade nu på morgonen. Just nu går det inte att jobba mer på min soldränkta uteplats. Hoppas det håller i sig!

Upp till toppen
Annons: