Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 821 ggr
Magi-cat
2014-02-02 14:56

Förändringar på iFokus!

Som ni kanske sett är det en del nytt på iFokussajterna. 

I högerspalten ser det lite annorlunda ut t.ex. Du kan dels se en liten ruta med de allra färskaste inläggen på hela iFokus. Rutan nedanför innehåller de trådar du varit aktiv i, och där det blivit en ny aktivitet.

Dina favoritsajter ser ut som vanligt, men vill du se ALLA ifokussajter finns de inte längre i högerspalten, utan längst ned på sidan.

En riktig snackisnyhet är "karma"! Det finns en karma-siffra uppe till höger vid din inloggning. Det är lite hemlighetsmakeri med hur man får mer "karma"-poäng, men klicka på siffran, så ser du en liten förklaring.'

Detta gäller endast insidermedlemmar förstås.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2014-02-02 14:59
#1

Så här säger Niklas på iFokus om "karma"

"

Förändringar och Karma

Som ni har sett gjorde vi några små förändringar på iFokus i helgen. Jag ska berätta kort vad det handlar om.

Modulen som tidigare innehöll uppdaterade inlägg och mina sajter har fått en till del. Som ni kanske minns växlade rutan med uppdaterade inlägg mellan att visa senaste diskussionerna där jag har varit aktiv och att visa senaste inläggen på hela iFokus. Vi har delat på dem så att bägge syns samtidigt. Rutan med mina inlägg finns bara så länge som ni har något oläst där. Därför är de inte fetmarkerade heller. Senaste inläggen på iFokus visas hela tiden.

Listan med mina sajter visar numera enbart mina sajter. Nedanför listan finns en länk till sajtkartan som ändå alltid ligger längst ner på alla sidor. På det viset behöver vi inte läsa in två listor med samma innehåll vid varje sidvisning.

En helt ny sak i förändringarna är det vi kallar Karma. Vi kommer inte att berätta några detaljer om hur det fungerar bakom kulisserna. En del kommer ni att märka ändå och resten är det inte viktigt att ni vet. :-) Karma är ett mått på hur bra man är på att sprida god stämning på iFokus. Ju mer man gör livet på iFokus bra för andra, desto högre Karma får man. Klicka på Karmatexten för att få en kort beskrivning av vad Karma är på iFokus.

Som med allt nytt kan det ta lite tid för det att sätta sig. Därför kan det hända att vi gör mindre justeringar den närmaste tiden. Ni får gärna ge konstruktiv kritik (okonstruktiv också, men då lyssnar vi lite mindre engagerat :-).

Hoppas att ni gillar förändringarna!

Vänliga hälsningar, Niklas"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: