Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 997 ggr
Magi-cat
11/25/13, 9:23 AM

"Genusmedvetna leksakskataloger nu i Finland"

När några av de stora leksakskatalogerna i Sverige kom ut med s.k. könsneutrala bilder möttes de av stort rabalder på många ställen i världen, även i t.ex. Frankrike och Danmark.

Indoktrinering, manshat och helt sjukt - "Gör inte som i Sverige" löd domen på sina håll.

Så provocerande var det att se pojkar med leksaksdammsugare och flickor med lyftkranar!

Nu har katalogerna kommit till Finland och här är mottagandet mycket mer sansat. Sara Sundell, sakkunnig i jämställdhetsfrågor:'

"Sundell har svårt att förstå att katalogerna väckt så upprörda känslor.

– Om man upplever att det är chockerande att en pojke dammsuger, tycker man då också att det är chockerande när en vuxen man gör det?"

http://hbl.fi/2013-11-23/531646/genusmedvetna-leksakskataloger-nu-i-finland


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
11/25/13, 2:48 PM
#1

Mycket klokt sagt! 👍

Magi-cat
11/26/13, 6:15 PM
#2

#1 Visst är det skönt att det finns såna som tänker lite längre! De här små pojkarna blir vuxna män en gång!

Kan för mitt liv inte fatta det chockerande!

Skönt att man tar det lite coolt i Finland…👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
11/26/13, 6:24 PM
#3

Nä, men precis! Då måste de andra ju bli chockerade över tanken på att vuxna män ska tvingas ta hand om sina egna barn, åh huuu! 😮Eller behöva städa upp efter sig själva, åh huuu! 😮Nä, tacka vet jag Finland och Sverige, här kan vi ha vettiga kataloger utan att folk svimmar av skräck 😂

Magi-cat
11/26/13, 7:07 PM
#4

🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: