Annons:
Etiketterkulturmusikfilmkonst
Läst 3612 ggr
[lucke]
9/17/13, 10:11 PM

Konstnären Rudolf Koivu

Hm, vi har ingen konst-kategori här så jag lägger detta under OT så länge…

Är det fler än jag som gillar den finske konstnären Rudolf Koivu? Han är en relativt ny upptäckt för mig- när jag var i Helsingfors för några år sen såg jag kort på Posti som jag blev helt betagen av. Jag har köpt på mig en hel del kort, en magnet och förra året en underbar julkalender. Korten är så fina så dem har jag inte klarat att skicka iväg, trots att jag skriver och skickar en hel del kort annars. Jag kommer att åka till Helsingfors innan jul och ska då köpa en R K-julkalender och säkert fler kort. Jag har inga foton på min lilla samling så jag länkar till en Rudolf Koivu-sajt: http://www.rudolfkoivu.fi/sadun-maailma.html samt exempel på hans underbara (jul)kort och kalendrar finns här: http://www.livingstone.fi/❤️

Annons:
Farwuq
9/18/13, 9:17 AM
#1

Riktigt fint.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[lucke]
9/18/13, 12:59 PM
#2

Eller hur, älskar verkligen hans sagomotiv✨🙂

Magi-cat
9/18/13, 1:01 PM
#3

Tack Lucke! Jättebra!

Klart vi ska ha en konstkategori! 😉

Fixar senare!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[lucke]
9/18/13, 1:02 PM
#4

#3 Tack själv🌺👍

Magi-cat
9/19/13, 12:01 PM
#5

Nu har jag botaniserat lite mer bland Koivus bilder. Verkligen fina!

Förstår att du gillar dem Lucke, lite samma känsla som i Tove Jansson-teckningarna, kanske?

Tänk att han föddes i St Petersburg och dog redan 1946. Men fortfarande "håller" den konsten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[lucke]
9/19/13, 10:38 PM
#6

#5 Ja precis, jag älskar såna där magiska bilder som man liksom vill gå in i- John Bauer, Tove J, Elsa Beskow och så underbare Rudolf❤️Jag vill också träffa på tomtar och älvor och knytt när jag går i skogen😃

Vad dog han av egentligen? Trist att han inte levde så länge men fint att vi kan njuta av hans underbara konst. Jag ska se om jag kan låna nåt på bibblan…

Annons:
[lucke]
9/22/13, 1:09 PM
#7

Är det nån som har koll på (konst)muséerna i Helsingfors? Finns R.K. representerad där?

Upp till toppen
Annons: