Annons:
Etiketternaturenväxterdjur
Läst 1506 ggr
Magi-cat
2013-09-05 09:04

Kummakivi

Har ni sett kummakivi (mysko stenar) i Finland?

Stenar som verkar trotsa naturlagarna och balansera på nästan ingenting?

Här är några fina bilder från MyScienceAcademy:

http://myscienceacademy.org/2013/01/31/mind-boggling-giant-rock-naturally-finds-balance/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Farwuq
2013-09-05 16:01
#1

Där vill inte jag vara om det blir jordskalv.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-09-06 06:46
#2

#1 Som tur är är det lugnt i jorden i Finland….tror jag….🙂

Någon som sett denna eller liknande "kummakivet" i verkligheten?

(var det rätt böjning av "kivi"?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-09-06 09:11
#3

Vem vet vad framtiden bjuder på, för något år sedan hade vi en jordbävning här i Skåne.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-09-06 09:12
#4

Ja, det har du rätt i, den kändes ända upp till där jag bor…Katterna var mycket upprörda….🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-09-06 09:21
#5

Jag satt på mitt dåvarande kontor i ett stenhus i centrum. Hela huset skakade och klapprade; en makalös upplevelse.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Candy123
2013-09-06 18:49
#6

Ja de är häftiga, men jag har aldrig sett en

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Magi-cat
2023-02-12 14:20
#7

Kummakivi på vintern.

"Naturmonumentet Kummakivi ligger i Hauklapi, cirka 30 kilometer från Gräsnäs centrum. Attraktionen är ett cirka sju meter långt växlande stenblock som vilar på en smal klippbädd och berör den med en så liten yta att det verkar som om stenen nästan rör sig." (översatt från finska)

https://gosaimaa.com/kummakivi/?fbclid=IwAR0N6X2uWl_7uk10SUk1gaqyfz8BJvE7lBCsNV_8hT7AXDmwLbjBsLM8Teo


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Luonnonmuistomerkki Kummakivi sijaitsee Hauklapissa, noin 30 kilometrin päässä Ruokolahdesta, ja on Imatran suosituimpia nähtävyyksiä.
Magi-cat
2023-12-15 19:06
#8

Om Kummakivi, in english.

"Nature, in all its grandeur, often unfurls breathtaking spectacles that captivate the human imagination. Among these remarkable manifestations stands “Kummakivi,” a name which, in Finnish, translates to “Oddstone.” This enigmatic entity, a colossal rock, has stood as a testament to the enduring forces of nature for an astounding span of 12,000 years.

Nestled in the heart of Finland, Kummakivi defies the conventions of gravity and time, perched precariously atop another rock with an unyielding poise. The juxtaposition is nothing short of a geological marvel, a dance of immense forces and eons of patient equilibrium."

https://hasanjasim.online/kummakivi-a-timeless-wonder-of-nature-the-unwavering-balance-of-oddstone/?fbclid=IwAR2e2RGnkCUKuRDnfCT6tpft4RP-OosNdYr8M-cw0qARu-ecIcek7e6ZGfA


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Nature, in all its grandeur, often unfurls breathtaking spectacles that captivate the human imagination. Among these remarkable manifestations stands "Kummakivi," a name which, in Finnish, translates to "Oddstone." This enigmatic entity, a colossal rock, has stood as a testament to the enduring forces of nature for an astounding span of 12,000 years. Nestled in the
Upp till toppen
Annons: