Annons:
Etikettspråk
Läst 3309 ggr
[MittNamn.]
2/12/13, 4:28 PM

Andra språk ?

Hej alla, hoppas ni mår bra :)

Jag undrar om dukan några andra språk, kanske är det tyska,spanska,engelska vad vet jag. Skriv ner vad du kan för språk eller vilka språk du skulle vilja lära dig.

Jag kan,

- Finska

- Svenska

- Spanska (lite)

- Japanska (Lite)

Jag vill lär mig

- Kinesiska

- danska

Ha det bra framöver :)

Annons:
Honestyisdead
2/13/13, 1:30 PM
#1

Svenska, engelska och finska flytande.
Spanskan är knakig och tyskan likaså.

Skulle gärna lära mig Thailändska.

[MittNamn.]
2/13/13, 4:13 PM
#2

#1 Thailändska är (enligt mig) ett invecklat språk. Försökte en gång men eftersom mitt tålamod alltid sviker mig gav jag upp efter några försök. Mitt tålamod är inte världens hållbaraste men övar på det 

Övning ger färdighet :)

Candy123
3/3/13, 6:01 PM
#3

Jag kan: Svenska Engelska Finska Spanska( siffrorna) Och så kan jag tack på Spanska Japanska Tyska Tailenska

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[MittNamn.]
3/3/13, 6:06 PM
#4

#3 Vad roligt att du också kan sådär många språk :)

Honestyisdead
3/3/13, 6:30 PM
#5

Hehe, ett ord kan jag i massor av språk, men det är ju inte att tala ett språk ;)

[MittNamn.]
3/3/13, 6:35 PM
#6

#5 Ja, det är olika saker. Kan själv också på flera språk olika ord. Men det är ju roligt att man alla fall kan någonting på ett annat språk oavsett om det ät lite eller mycket.

Lögner är tungt och dåligt att bära på, Språk är lätt att bära och bra att kunna. :)

Annons:
[Bambis]1
3/4/13, 6:00 PM
#7

Jag kan Svenska Finska Engelska Och lite spanska ;)

[Bambis]1
3/15/13, 8:42 PM
#8

+att jag kan alla språk! :P

Honestyisdead
3/16/13, 9:53 AM
#9

8 va?

[Bambis]1
3/16/13, 11:07 AM
#10

#ja,jag kan ju säga tyst som sch…så säger man i alla språk :)

Bjornen
4/23/13, 8:28 PM
#11

Svenska och min egen dialekt. Enstaka finska ord och en del ryska och ukrainska dock ännu så länge mycket dålig, men brukar kunna plöja genom lite facklitteratur med Lexikon. Engelska och tyska läser jag emellanåt i facklitteratur.

Två språk som jag skulle ha velat lärt mig är savolaxiska och skytiska, som dock är omöjligt. Skytisk försvann för drygt 2000 år sedan och de saknade skriftspråk, men enstaka ord finns nedtecknade på grekiska. Savolaxiska försvann väl som språk i Värmland under 1800-talet.

Paukku
4/25/13, 10:02 AM
#12

Flytande Finska, Svenska och Engelska

läst franska i 3 år men förstår bara lite!

[Devya]
4/25/13, 11:43 PM
#13

Svenska, finska, engelska, franska, tyska och lite polska.

Just nu vill jag lära mig nederländska, vilket inte borde bli för svårt då det är likt tyska och svenska.

Annons:
Magi-cat
4/26/13, 8:51 AM
#14

#13 Oj vad kul att kunna så många språk, t.o.m. polska!

Nederländska tycker jag ofta låter som en blandning av danska, tyska och engelska, man tycker att man nästan förstår. Skulle också vara kul att kunna, på riktigt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
1/6/14, 8:37 PM
#15

Svenska, finska och engelska flytande.

Enkla saker kan jag säga på tyska och franska, förstår lite mera. Knagglar mig fram på spanska. 

Norska pratar jag inte, men norrmän och jag brukar kunna kommunicera relativt problemfritt. Danska förstår jag någorlunda i skrift, talat beror det på vem som talar.

Skulle vara roligt att för det första bli bättre på de språk jag kan, och så skulle jag vilja lära mig hebreiska.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[JeanetteK]
1/7/14, 9:25 AM
#16

Jag kan svenska, engelska och lite tyska.

Skulle gärna kunna spanska, det tycker jag är vackert!

Magi-cat
1/7/14, 9:30 AM
#17

Förutom finska skulle jag vilja lära mig klingon. 😃🤓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
1/7/14, 9:31 AM
#18

#17 Ha ha, ja det skulle jag med!

Niini
2/3/14, 10:42 AM
#19

Svenska (modersmål)
Finska
Engelska
Och en del dialekter :)

Greigh
2/3/14, 10:50 AM
#20

Jag försöker lära mig finska, men det går långsamt. Språk är inte min starka sida, men har svenska som modersmål och kan engelska :P

Annons:
Niini
2/3/14, 10:59 AM
#21

#20 Sen är finskan kanske inte det enklaste språket heller! Jag har haft betydligt lättare att lära mig finska genom att prata/skriva på praktik, jobb och internet än att traggla den eländiga grammatiken i skolan..

Greigh
2/3/14, 11:03 AM
#22

Har aldrig lärt mig finska genom skola. Min hustru är finska och jag tyckte att det skulle vara kul att lära sig någorlunda. Våran gemensamma son skolas ganska mycket via sina morföräldrar och jag hade tänkt hänga på i den utvecklingen så att saker och ting fastnar :P

KickiG
2/3/14, 12:33 PM
#23

#22 Mitt tips är - barnböcker. Bra barnböcker. Sagor borde vara obligatoriska i språkundervisningen. De ger kultur, de ger samhällsbild, de ger ett bra, enkelt språk och bilderna bidrar till att öka förståelsen till vad man läser. Därtill ska man läsa dem som man läser för barn, alltså också läsa bilderna och ställa/besvara frågor.

Ser du var katten är? Är den under bordet? Nämen oj, titta! Har den slagit omkull blomvasen så den har fallit i golvet och aaaalllt vatten har runnit ut.

Så det är bara att delta i godnatt-sagorna och se till att de åtminstone i bland går helt på finska. Och kanske sonen tycker det är roligt att kunna hjälpa pappa och lära honom saker ibland också som omväxling?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

eksess
2/5/14, 4:27 AM
#24

Finska som förstaspråk, fast använder det så sällan så grammatiken går inget vidare

Svenska

Engelska

Ryska håller jag på att lära mig, är väl iallafal förbi nybörjarfasen nu :D

Lite tyska från skolan och så lite japanska. Skulle vilja lära mig polska och ungerska. Kanske nordsamiska också!

[etsan]
2/5/14, 6:30 PM
#25

Svenska (modersmål) Finska (lärde mig när jag bodde i finland) Spanska (pappa har bott i spanien och har kompisar där) Lite engelska (har haft det ämnet i skolan i 7 år) Vill kunna: Mer engelska

Salmela
2/6/14, 3:46 PM
#26

Jag kan finska, svenska och lite engelska. Skulle vilja gärna lära mig nordsamiska men jag kan räkna och några ord. Ryska vore också häftigt.

http://minnasalmela.bloggsport.com - Min blogg på svenska och finska

eksess
2/6/14, 8:02 PM
#27

#26 Men visst är nordsamiska vackert :D

Annons:
Salmela
2/7/14, 11:06 AM
#28

#27 jo det är det och därför är den min favort :)i

http://minnasalmela.bloggsport.com - Min blogg på svenska och finska

cosmonita
2/7/14, 8:40 PM
#29

Jag kan finska, svenska och engelska flytande.

Skulle vilja lära mig Japanska som ju faktiskt påminner ganska mycket om finska ljudmässigt om man bara lyssnar på det i olika filmer :D

Upp till toppen
Annons: