Finland iFokus

Finland

Etikett: mumin
LĂ€st 11371 ggr
Candy123
2

Vem Àr du i Mumindalen?

Hej! đŸ‘‹

Hittade ett roligt Quiz som heter vem Ă€r du i mumindalen sĂ„ jag tĂ€nkte dela med mig đŸ˜ƒ  lĂ€nk. hoppas lĂ€nken funkar

skriv gĂ€rna vem du blev đŸ™‚

đŸ¶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaninerđŸ€“

Candy123
2

Hehe jag blev Mumin-mamman. :))

đŸ¶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaninerđŸ€“

Farwuq
3

Muminpappan

Du Àr mest lik Muminpappan. Han Àr en romantiker som ofta drömmer om vilda Àventyr. Muminpappan Àr vÀldigt hÀndig. Han har till exempel byggt hela Muminhuset alldeles sjÀlv. Och sÄ Àr han bra pÄ att skriva. Han har skrivit en bok om sina bravader i ungdomen. NÀr Muminpappan var liten bodde han pÄ barnhem, men nu bor han med sin familj i Mumindalen.
🙂

VĂ€rd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2

hihi, kommer ihĂ„g vem jag ansĂ„gs vara för en massa Ă„r sedan
.😃

#2 Vad mysigt med Muminpappan! Passar vĂ€l jĂ€ttebra! "Romantiker som drömmer om vilda Ă€ventyr". đŸ™‚

#1 Muminmamman Ă€r en av mina favoriter, alltid lugn och samlad med allt man behöver i handvĂ€skan
..

Vad kul med ett Mumin-quiz!

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
3

Jo, dessutom har jag skrivit flera romaner om Ove och hans vilda Àventyr.

😉

Magi-cat
2

#4 Wow! Du ÄR Muminpappan!!!🙂😎

[lucke]
2

Your Result

Muminmamman

Du Ă€r mest lik Muminmamman. Hon Ă€r snĂ€ll och vĂ€ldigt omhĂ€ndertagande. Hon trivs nĂ€r hon har alla hon tycker omïżœ runt omkring sig. Muminmamman bakar goda bullar och gör den bĂ€sta hallonsaften i hela Mumindalen. Hon Ă€r vĂ€ldigt rĂ€dd om sin handvĂ€ska, som hon alltid mĂ„ste ha nĂ€ra sig till och med nĂ€r hon lagar mat. I vĂ€skan har hon saker som kan komma att behövas, som ett par varma strumpor till exempel.

[Bambis]1
4

Lilla My :D Du Àr mest lik Lilla My. Hon Àr ofta arg, ibland sÄ arg att hon bits. Hon tycker om att retas, men Àr egentligen vÀldigt snÀll och stÀller alltid upp för sina vÀnner nÀr det behövs. Hon tycker att alla har rÀtt att vara arga ibland. Lilla My Àr inte rÀdd för nÄgot och hon Àlskar farliga saker. Lilla My har en mamma som heter Mymlan, men Àr adopterad av Muminfamiljen. Mamma brukar ocksÄ sÀga att jag se ut som Lilla My XD

Magi-cat
3

Mumintrollet đŸ˜ƒ

Mumintrollet

Du Àr mest lik Mumintrollet. Han Àr pÄlitlig, snÀll, Àventyrlig och nyfiken pÄ det mesta, men samtidigt ganska rÀdd av sig. Han vÄgar sÀllan ge sig ut pÄ Àventyr pÄ egen hand. Mumintrollet bor med sin mamma och pappa och han Àlskar verkligen att bo i Mumindalen. Han har mÄnga vÀnner som han alltid stÀller upp för.

NaDa...
3

Jag blev Mumintrollet, trots att jag sett mig sjÀlv som sniff sedan jag var liten.. haha ^^

~ Kram Nadja ♄
♄ Ålandskaninhoppare ♄ Vardagsblogg ♄ Kaninblogg ♄

[NeferNefer]
2

Magi-cat: vi verkar ofta fÄ samma resultat! Gissa vad jag blev?

Mumintrollet

Du Àr mest lik Mumintrollet. Han Àr pÄlitlig, snÀll, Àventyrlig och nyfiken pÄ det mesta, men samtidigt ganska rÀdd av sig. Han vÄgar sÀllan ge sig ut pÄ Àventyr pÄ egen hand. Mumintrollet bor med sin mamma och pappa och han Àlskar verkligen att bo i Mumindalen. Han har mÄnga vÀnner som han alltid stÀller upp för.

Magi-cat
2

#10 đŸ™‚đŸŒș👍

[NeferNefer]
3

🙂

[Bambis]1
4

Det Ànda som inte stÀmde in i Lilla My texten var att jag Àr adopterad och bor med min mamma, för det gör jag inte. :) Jag bor med mamma pappa och storasyster +5djur :) Àr inte adopterad heller ;)

Farwuq
3

Detta var en kul trÄd.

🙂

[yodhe]
2

Hej pÄ er..!! ( ja Draken kÀnner jag sedan innan..)

Inte helt ovĂ€ntat
😃
 Muminmamman

Du Ă€r mest lik Muminmamman. Hon Ă€r snĂ€ll och vĂ€ldigt omhĂ€ndertagande. Hon trivs nĂ€r hon har alla hon tycker omïżœ runt omkring sig. Muminmamman bakar goda bullar och gör den bĂ€sta hallonsaften i hela Mumindalen. Hon Ă€r vĂ€ldigt rĂ€dd om sin handvĂ€ska, som hon alltid mĂ„ste ha nĂ€ra sig till och med nĂ€r hon lagar mat. I vĂ€skan har hon saker som kan komma att behövas, som ett par varma strumpor till exempel.

Kul grej..😎

[Jimmy.L]
2

Stinky

Du Ă€r mest lik Stinky. Stinky Ă€r mycket hĂ„rig och luktar illa. Han Ă€ter nĂ€stan vad som helst. En gĂ„ng Ă„t han upp hela Mumintrollens hus. Stinky Ă€r en riktig brĂ„kstake och försöker alltid stĂ€lla till med problem för Mumintrollet och hans vĂ€nner.

[Tuulikki]
5

Jag blev Mumintrollet😊

Paukku
2

mumin mamma hahaha fast jag valde inte bullar och hallonsaft ;) mĂ„ste vart handvĂ€skan som avgjorde dĂ„ 😃

[Thiah]
1

Mumintrollet

[Memento Mori]
2

Snusmumriken, mĂ„ste ha varit det dĂ€r med att sitta vid sjöar och ogilla förbudsskyltar 🙂

cosmonita
1

Det hÀr var ju inte roligt:

"Du Ă€r mest lik Stinky. Stinky Ă€r mycket hĂ„rig och luktar illa. Han Ă€ter nĂ€stan vad som helst. En gĂ„ng Ă„t han upp hela Mumintrollens hus. Stinky Ă€r en riktig brĂ„kstake och försöker alltid stĂ€lla till med problem för Mumintrollet och hans vĂ€nner."

Jag Àr varken hÄrig eller luktar illa

Det har nog att göra med att jag gillar skogen och att vara för mig sjÀlv.

KickiG
0

Mumintrollet blev mitt svar, fast jag har alltid trott att jag Àr mest lik Sniff.

Man behöver ingen tv nÀr man har möss.

Medarbetare pÄ Mus iFokus och Finland iFokus

[etsan]
1

Lilla My Du Àr mest lik Lilla My. Hon Àr ofta arg, ibland sÄ arg att hon bits. Hon tycker om att retas, men Àr egentligen vÀldigt snÀll och stÀller alltid upp för sina vÀnner nÀr det behövs. Hon tycker att alla har rÀtt att vara arga ibland. Lilla My Àr inte rÀdd för nÄgot och hon Àlskar farliga saker. Lilla My har en mamma som heter Mymlan, men Àr adopterad av Muminfamiljen. StÀmmer in pÄ mig :D

[JeanetteK]
0

Jag blev mumintrollet. He he
 SnĂ€ll och lite rĂ€dd, Ă€r det jag det? Ja, kanske det. 🙂Min pappa kallade mig alltid för lilla My för han tyckte jag var ettrig som hon och ifrĂ„gasatte allt. Och hade en tofs pĂ„ huvudet. 😃

mimÄne
0

Jag gissade pÄ att bli muminmamman, men enligt testet Àr jag ett litet mumintroll :)

Medarbetare pÄ akvariefisk ifokus

Niini
0

Mumintrollet hÀr med :)

Greigh
2

Jag blev Mumintrollet :)

Magi-cat
3

Vi Ă€r visst mĂ„nga Mumintroll. đŸ˜ƒ

[Mhm]
2

Snusmumriken

Du Àr mest lik Snusmumriken. Snusmumriken Àr en snÀll ensamvarg och Àventyrare som ofta ger sig ivÀg pÄ lÄnga resor. Han tycker inte att man ska fÀsta sig vid materiella saker sÄ han tittar pÄ dem och bevarar dem i minnet istÀllet. Snusmumriken Àr kompis med alla och vÀldigt omtyckt i Mumindalen. Han sitter helst pÄ en bro och blickar ut över en sjö medan han spelar pÄ sitt munspel. Han tycker om lugn och ro och tycker illa om skyltar med förbud.

Hah! Och sĂ„ Ă€r det ju inte illa att han Ă€r min favorit. đŸ˜Ž

Magi-cat
0

VĂ€lkommen till Mumindalen, Mhm! đŸ™‚

Farwuq
0

👍

29# Frihet under ansvar, det gillar jag.

JazzBass
1

Snusmumriken har jag lĂ€nge sett mig sjĂ€lv som mest lik. Har varit lite av en ensamvarg lĂ€nge, tycker mycket om naturen och tĂ€nker ganska mycket. Är vĂ€l ganska snĂ€ll ocksĂ„, kanske för snĂ€ll ibland. đŸ€ Sysslar ocksĂ„ mycket med musik, Ă€ven om jag dĂ„ jag svarade pĂ„ frĂ„gorna hĂ€r ersatte munspelet med musikinstrument i allmĂ€nhet, eller speciellt gitarr. Quizen gav ocksĂ„ snusmumriken som svar (men jag erkĂ€nner att jag kanske styrde svaren lite med tanke pĂ„ att jag visste vem jag ville bli mest lik). 😛

Min flickvĂ€n samlar pĂ„ muminmuggar och min favoritkopp Ă€r den blĂ„ med snusmumriken pĂ„. 🙂

Medarbetare pĂ„ foto, sĂ„ng och matlust iFokus

Magi-cat
0

Kort test frÄn Ateneum:

https://whichmoomincharacterareyou.fi/?lang=sv

Jag blev Muminmamma đŸ™‚

[JeanetteK]
0

Jag blev Hemulen
 đŸ™‚

[etsan]
0

Edit i mitt inlĂ€gg #23 : Det stĂ€mmer in pĂ„ mig förutom att jag blir sĂ„ arg sĂ„ att jag bits, ville bara förtydliga det đŸ˜ƒ