Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 465 ggr
Magi-cat
2017-08-16 08:16

Viking Line bryter samarbetet med Katerina Janouch

Det var ju en bra nyhet. 🥵 Viking Line markerar. Något annat hade varit omöjligt och minskat trovärdigheten för den expertkommitté de tillsatt för att öka tryggheten ombord.

"Det är de upprepade inläggen som gör att hon polisanmäler Janouch. 

I februari tillsatte Viking Line en expertkommitté vars uppdrag var att bidra med kunskap för att öka tryggheten ombord. Efter uppståndelsen kring inläggen har Viking Line bestämt att Janouch måste lämna kommittén.

– Hon har förbrukat sitt förtroende hos oss, säger Viking Lines informationsdirektör Johanna Boijer-Svahnström till Nya Åland."

https://www.hbl.fi/artikel/viking-line-bryter-med-katerina-janouch-vart-fortroende-ar-forbrukat/

Jag förstår inte ens varför de tog med henne från början. Hon har ju visat var hon står och det som följde var bara en konsekvens.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2017-08-16 08:17
#1

Bra. Äntligen. 🌺

Magi-cat
2017-08-16 08:23
#2

Ja, äntligen! Bra beslut!

Fast otrevligt att läsa en del kommentarer. 😕 

En del ska minsann ALDRIG mer åka Viking Line, pga deras beslut att bryta samarbetet med henne. 🤪(Samt lite ett och annat som sägs som jag inte vill se här eller upprepa.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
2017-08-16 19:10
#3

Det är ju lustigt hur någon i kommentarerna menar att det inte går ihop att kalla sig "sexig" – om det nu är sant, det kan man ju inte utgå från – och arbeta mot sexism. För det första får jag än en gång bekräftat att nätet tar bort alla subtila saker som självironi som var naturliga i det mänskliga umgänge åtminstone jag kände förr (även bland folk med kort utbildning, om man nu vill skylla på det). För det andra trodde jag att ett av skälen med att få bort sexismen var att som kvinna kunna vara sexig utan att riskera övergrepp. För det tredje kan kommentatorn tydligen inte skilja mellan att vara sexig och att inbjuda till övergrepp, i alla fall inte hos kvinnor. För det fjärde brukar ju folk med kommentatorns åsikter annars anklaga feminister för osexighet.

Så inte rätt någonstans. Och egendomligt att en person som Janouch stöder sådant. Hon om någon kan knappast vara omedveten.

Och framställa lögner och onyanserade halvsanningar om invandrare som "fakta". Vad har gått åt henne? Även om hon tror på lögnerna själv så bör hon, till skillnad från många andra, veta hur man granskar saker kritiskt.

Sedan får man fromt hoppas att Viking Line hade fattat beslutet även om SD hade varit regeringsparti i Sverige…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: