Annons:
Etikettövrigt
Läst 534 ggr
Ford -57
3/15/17, 5:18 PM

Ligor i Finland???

Terve på er👍 Jag undrar lite hur d e i Finland me kriminella gäng, om d e samma elände där som här i Sverige, vilket jag betvivlar, d e nog lite mer Jä-lar anamma där, tror jag. Här tar buset över helt snart, vilken vecka som helst. Bilbränder, husbränning, rån mot äldre, rån, misshandel, våldtäkt, dödsskjutning m.m. Varje dag. Flera varje dag ibland. Å våra politiker sitter trygga i sin lilla bubbla. Jag bara fundrar.

Annons:
[Devya]
3/15/17, 5:34 PM
#1

Då jag bodde i Finland så märkte jag nog inte av något sådant alls måste jag erkänna. Varken såg eller hörde något och då bodde jag ju ändå där i 29 år. Det verkar som om mer händer i Sverige.

Ford -57
3/15/17, 6:35 PM
#2

#1 Skulle tro d, här råder daltandet me kriminella fullt ut, men så har vi åxå en totalt värdelös rikspolischef och handlingsförlamade politiker trots sina skyhöga bidrag från folket i kuveret. Här e undergången väldigt nära nu.

Magi-cat
3/18/17, 6:25 PM
#3

Det är nu inte så att undergången är nära i Sverige (heller), men nyhetsrapporteringen uppehåller sig mer vid alla hemska saker som sker än de goda exempel som inte gör så stort väsen av sig.

Det finns mycket av hopplös uppgivenhet som bäddar för ungdomskriminalitet och det är fruktansvärt och väldigt sorgligt. Att förändra det i grunden är nödvändigt men inte gjort i en handvändning.

Det finns säkert mycket att säga om polisens och myndigheters arbete, men jag tror inte större polisiär maktfullkomlighet och hårdare tag är är den "lösning" vi vill leva med i längden.

Här är ett exempel på hur det är för det mesta ute i verkligheten: 2 %  kanske kastar sten. Men bilden i artikeln är mer representativ för resterande 98 %:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/a/0aqMB/brandbil-fastnade-under-insats--da-grep-tenstaborna-in


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ford -57
3/18/17, 6:36 PM
#4

L G W Person sa va som behövs när han va i "Veckans Brott" i Tisdags: "Sätt in insatsstyrkan och piketen så blir d andra bullar" helt rätt.

Upp till toppen
Annons: