Om sajten och ifokus

Klotterplanket

2016-10-28 16:32 #0 av: Magi-cat

Gamla klotterplanket blev fullt, så vi börjar med ett nytt.

Gamla tråden här:

http://finland.ifokus.se/discussions/540eb3638e0e740bca0097e4-klotterplanket

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-10-28 16:36 #1 av: Magi-cat

Börjar med Halpa-Halli-upproret i Vörå i Österbotten!

Helt plötsligt skulle affären stänga, men reaktionerna blev starka. Nu har man bildat ett Facebook-uppror, eller möjligen upprop...

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/10/28/facebook-upprop-att-bevara-halpa-halli-i-vora

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-10-28 16:37 #2 av: Magi-cat

Jag har faktiskt varit inne i den affären, och det var nog något av det rörigaste jag sett. Skrattar

Men så fanns det nog "allt" också, och för de som lärt sig hitta i den så...

Anmäl
2016-10-28 16:47 #3 av: KPD

Jag undrade om det gamla skulle överleva till årsskiftet, men det gjorde det inte. Nu finns det gott om plats att klottra. :)

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2016-10-28 17:23 #4 av: KPD

Idag är jag glad! Jag har vunnit en tävling. :)

Vileda har haft en tävling på Facebook där tre vinnare har vunnit ett rosa moppset att ge till en vän, och jag blev en av vinnarna. I oktober förra året lovade jag att delta i Cancerfondens lunchpromenad i Malmö klädd i rosa snickarbyxor, om mina vänner gav minst 1000 kr till fonden. En av mina vänner engagerade sig extra mycket för att sprida detta. Tack vare henne blev resultatet över 3000 kr. Därför föreslog jag att hon skulle få ett moppset. Hon blev mycket glad för vinsten.

För övrigt kan jag nämna, att min avatar är från det tillfället.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2016-10-28 17:31 #5 av: Farwuq

Tummen uppBlomma

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-28 17:35 #6 av: Magi-cat

Vad kul! Grattis!! Blomma

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.