Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 475 ggr
Magi-cat
2016-09-19 12:14

Demonstration mot nazism!

"Just nu har drygt 300 personer samlats på Elielplatsen utanför Helsingfors järnvägsstation för att hedra minnet av mannen som föll offer för nazisternas våld förra veckoslutet.

En tryckt stämning råder på Elielplatsen när HBL är på plats. Människor och vänner till offret gråter och tänder ljus för att hedra minnet av mannen som misshandlades utanför järnvägsstationen förra veckoslutet och som senare avled på sjukhuset."

Polisen har gripit en man misstänkt för brottet.

https://www.hbl.fi/artikel/se-video-stor-manifestation-mot-nazism-vid-elielplatsen/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2016-09-19 12:31
#1

Hur kunde det hända, frågar sig många, misshandeln som ledde till en persons död…

Polisen har tydligen sagt att man inte var på plats, men här finns bildbevis att det var man…

"Enligt Helsingforspolisen var polisen inte på plats när Finska motståndsrörelsen FMR ”delade ut flyers” vid järnvägsstationen den 10 september. På videon som arrangören laddat upp på nätet står det en patrullbil parkerad vid stationsväggen, uppskattningsvis 30–40 meter från stället där FMR höll låda och där en 28-årig man misshandlades. Mannen dog senare av skadorna."

https://www.hbl.fi/artikel/polisen-var-pa-elielplatsen/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sundaychild
2016-09-19 18:02
#2

Det fanns en lång artikel om den här motståndsrörelsen på Yles sida igår tror jag att det var. Ska se om jag hittar den. Skrämmande läsning.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Sundaychild
2016-09-19 18:05
Magi-cat
2016-09-24 17:03
#4

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2016-09-26 17:59
#5

😢Att det ens ska behövas … och att nazister får tillstånd att demonstrera …

Upp till toppen
Annons: