Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Övrigt

Anmäla djuraffär

2016-09-14 11:34 #0 av: Mellux

hej!
Någon här som vet vart man hittar lagar i Finland när de gäller djurhållning osv? Samt vart är det man anmäler en djuraffär som inte sköts bra i Finland?

Anmäl
2016-09-14 12:49 #1 av: Magi-cat

Jag vet inte, men kanske kan du hitta något här:

http://www.fao.org/fileadmin/user_upload/animalwelfare/EHV_rapport.pdf

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-09-14 13:29 #2 av: Mellux

#1Får kolla på det

Det är i kemi jag ska anmäla oxå..

Anmäl
2016-09-14 14:26 #3 av: Magi-cat

#2 Kemi i skolan?

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-09-14 15:26 #4 av: VoxBauers

#3 Finns en stad som heter Kemi.  https://sv.wikipedia.org/wiki/Kemi_(stad)

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2016-09-14 16:07 #5 av: Magi-cat

#4 Ah! Det borde jag förstått!

(Jag såg för framför mig experiment i skolkemin. FörlägenSkrattar)

Anmäl
2016-09-14 16:10 #6 av: Sundaychild

Haha, jag fattade inte heller vad kemin hade med saken att göra... trots att jag mycket väl vet att det finns en stad som heter Kemi. Det finns väl nån kommunveterinär el.dyl som man kan anmäla till. Eller till AVI (tror jag).

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Anmäl
2016-09-14 16:13 #7 av: Magi-cat

Mellux, himla söta råttor du har! Glad

Jag tittade in på din profil och såg att du går på naturbruksskola. Finns det ingen lärare som du kan fråga? Det borde ju hänga samman lite med undervisningen, tänker jag?

Anmäl
2016-09-14 17:08 #8 av: Mellux

Tack! 😄

Jag har redan gått ur skolan har glömt att upptadera haha..sen vet dom ju inte då det är i Finland de gäller. Alltså vem man ska kontakta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.