Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Övrigt

Storm och regn att vänta i Finland i veckan

2016-06-06 15:13 #0 av: Magi-cat

Stora regnmängder och t.o.m. storm är att vänta i delar av Finland i veckan, särskilt onsdag, torsdag! FörskräcktRegnarVågFryser

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/06/06/kraftiga-regn-och-stormvindar-drar-over-finland-i-mitten-av-veckan

Ni som bor där kan väl skriva berätta hur det går? Hoppas det inte blir så illa!

Än så länge är det väl sol...Sol

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-06-06 15:17 #1 av: JazzBass

Trist i övrigt med sånt väder, men i bästa fall bjuder stormen på ett fantastiskt fotoväder! Inget (eller nästan inget) är så tråkigt att fota som vackert väder. Gäspar 

Få se bara om man hinner ut med kameran nån sväng. Annars är det ju bara minus med stormen. Skrattar

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2016-06-06 15:26 #2 av: Magi-cat

Det gäller att se det positiva....Skrattar

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-06-06 15:30 #3 av: JazzBass

Så är det! Glad

Anmäl
2016-06-08 11:57 #4 av: Magi-cat

Oj! Förskräckt

24 sekundmeter och en våghöjd på 4 meter!Illamående

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/06/08/ovadret-kommer-det-stormar-inte-sa-har-varje-sommar

Anmäl
2016-06-08 12:34 #5 av: JazzBass

Ja jag såg det där. Få se om lekstugan på bakgården som vi med mycket möda och stort besvär lyckades få på plats för en månad sen står kvar efter stormen. Den är inte fäst i marken på nåt vis utan står bara på plintar. Står den säkert kvar på sin plats efter att stormen passerat så känner jag mig säkrare på att den hålls på plats även i fortsättningen. Den väger flera hundra kilo så jag tror nog den hålls på plats, men kraftiga vindar är ju inte nåt att leka med...

Anmäl
2016-06-08 12:36 #6 av: Magi-cat

#5 Det ska vi hoppas, att den klarar!Blomma Och allt annat förstås. Såg att det redan varit flera strömavbrott  Österbotten.

Beror ju mycket på vindriktningen också.

Anmäl
2016-06-08 12:57 #7 av: JazzBass

Ja det gör det. Än blåser det inte så hårt, men de starkaste vindarna kommer väl först ikväll.

Anmäl
2016-06-09 11:38 #8 av: JazzBass

Det blåste nog lite igår kväll och i natt, men inte alls så hårt som jag befarade. Många blev utan el en tid, men hos oss klarade vi oss utan strömavbrott. Vädret var överlag trist så nån fotoutflykt blev det inte. Kanske det blir ikväll istället om det spricker upp så himlen inte bara är jämngrå och trist. Här är en bild från stormen på juldagen ifjol. Nåt liknande skulle jag gärna få till igen. Glad

Anmäl
2016-06-09 12:43 #9 av: Magi-cat

Oj så otroligt fin bild!!!

Anmäl
2016-06-09 12:56 #10 av: JazzBass

Tack! Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.