Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Resor, sevärdheter och äventyr

Finnair - renaste flyget!

2016-04-30 08:27 #0 av: Magi-cat

Det var ju trevliga nyheter: Finnair ger minsta miljöpåverkan avseende koldioxid enligt brittisk studie.

"Finnair perform best due to the age and type of its planes, the routes it flies and the overall number of connections it offers,” says Frederik Dahlmann, of Warwick Business School in Coventry, UK who conducted thestudy. “Plus it is probably among the most advanced when it comes to accounting for and managing its emissions over time.”"

http://www.goodnewsfinland.com/uk-study-finnair-cleanest-airline/

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-04-30 11:47 #1 av: Farwuq

Blomma

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-05-02 18:20 #2 av: Sundaychild

I fråga om flyg är jag jäkligt konservativ. Flyger alltid med Finnair om det bara är möjligt!!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Anmäl
2016-05-02 18:24 #3 av: KPD

Trevligt! Jag flyger gärna med dem, men tyvärr medför deras biljettsystem, att jag oftare flyger med SAS. Flyger jag med SAS blir det inte dyrare att köpa två enkelbiljetter än en tur och retur, men med Finnair kostar två enkelbiljetter mer än en tur och retur.

Detta är förmodligen ett litet problem för de flesta, men jag vill köpa biljetten så snart jag är säker på tidpunkt. Om jag reser av en anledning, men också hoppas hinna hälsa på en vän, kanske jag vet när jag ska åka dit innan jag vet hur länge jag kan stanna.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.