Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 456 ggr
KPD
4/17/16, 7:48 AM

Rinne varnar för uppstyckning av VR

Att stycka upp och bolagisera VR har diskuterats tidigare. Nu varnar Rinne för att det tycks vara aktuellt. https://www.hbl.fi/artikel/rinne-varnar-for-ett-kallt-marknadsstyrt-finland-2/


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
KickiG
4/17/16, 11:01 AM
#1

Jag förstår inte riktigt logiken bakom det hela. Jag tycker att transport från olika delar av landet, och speciellt de olönsamma linjerna till glesbygden och små orter är det viktigaste för vårt land.

Alla människor vill inte bo i städerna, och alla vill inte eller kan inte ta bilen till alla ställen. Samtidigt som vi borde samåka mera, åka mera kommunalt, åka mera miljösmart görs det bara svårare och svårare för oss.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KPD
4/17/16, 11:07 AM
#2

#1 Som jag ser det är det ett stort problem i många europeiska länder, att man försöker tillämpa mikroekonomiska principer för makroekonomiska företeelser. Man tror, att man kan spara pengar genom kokurrens, men det skapar också byråkrati och ineffektivitet. För att nå miljömålen är en sammanhållen och väl fungerande järnväg en stor fördel. Jag hoppas, att Finland inte plagierar Sveriges misstag.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Farwuq
4/17/16, 12:06 PM
#3

Jag är för statliga järnvägar; både när det gäller trafik och underhåll.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: