Resor, sevärdheter och äventyr

Wasalandia monteras ner

2016-04-06 09:38 #0 av: Magi-cat

Just nu plockar man ner berg- och dalbanan. Den ska säljas till en annan nöjespark.

Wasalandia är en nöjespark utanför Vasa som funnits i (hur många?) år...

Vad området sedan ska användas till är inte bestämt men bland förslagen finns vetenskapspark, idrottspark, affärer och bostäder.

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/04/05/wasalandias-berg-och-dalbana-plockas-ner

HjärtaAll you need is love. Hjärta

Anmäl
2016-04-07 07:34 #1 av: KickiG

Hmm... När jag bodde i Jakobstad 1996-1997 fanns Wasalandia om jag minns rätt. Det fanns garanterat när jag bodde i Vasa 1998-1999.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2016-04-07 07:36 #2 av: KickiG

Öppnades 1988 säger Wikipedia, den bottenlösa källan till information.

Anmäl
2016-04-07 07:39 #3 av: Magi-cat

Tummen upp

Har det blivit "omodernt" nu alltså? Krävs häftigare grejer än flume ride och vikingaskepp?

Anmäl
2016-04-07 07:59 #4 av: KickiG

Jag vet inte. Jag går typ aldrig till nöjesparker, aldrig varit i Wasalandia. Borgbacken i Helsingfors har jag besökt en handfull gånger i barndomen. Och under nästan 5 år i Stockholm var jag aldrig på Gröna Lund.

Jag blir alltid åksjuk i allt, så ingen ber ens längre med mig. Fast jag sagt att jag är en bra väskvakt. Ge mig lite hattara (spunnet socker) och en bänk i solen så är jag en lycklig väskvakt.

Anmäl
2016-04-07 08:05 #5 av: Magi-cat

SkrattarTummen upp

Jag förstår dig, jag brukar bli snurrig av att bara titta på de där sakerna...Yrar

Anmäl
2016-04-07 14:19 #6 av: horsie85

Jag bor riktigt i närheten av Wasalandia och det var väldigt populär bland yngre barn men det räckte väl inte riktigtLipar

Anmäl
2016-04-09 12:58 #7 av: Dioramabyggare

Skönt att den berg- och dalbanan "stannar" i Finland tycker jag. "Ärevördiga" Kockumskranen i Malmö "försvann" till ett skeppsvarv i Syd-Korea 2002 Gråter.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kockumskranen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.