Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 584 ggr
Magi-cat
3/11/16, 11:09 AM

Traktordemonstration i Helsingfors!

"Bönder från hela landet har samlats till en stor manifestation på Senatstorget i Helsingfors. Tusentals bönder deltar i demonstrationen.

De anser att läget för de finländska bönderna är värre nu än någonsin under EU-medlemskapet.

Sjunkande världsmarknadspriser och nedskärningar i jordbruksstöden har lett till ekonomiska problem på många gårdar."

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/03/11/mjolkbonde-omansklig-stodbyrakrati


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
KickiG
3/12/16, 8:20 AM
#1

En annan bov i dramat är ju faktiskt affärskedjorna, i synnerhet de två största och deras priskrig. Konsumenterna vill ha lägre pris, kedjorna sänker priserna, men som affärsidkare så vill de ju inte få mindre vinst så jag vägar sätta huvudet i pant på att de inte har gjort stora justeringar i sina marginaler.

Som konsument är jag ju glad att matvaror blir billigare, mat är en av de största utgifterna i ett hushåll. Men jag tycker det är fel att det ska rivas ur skinnet på producenterna och deras djur i förlängning.

Och att köpa mjölkprodukter direkt från mjölkbonden går ju inte, det ska ju fixas och grejas med dem i det oändliga innan de anses trygga att förtära.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
3/12/16, 8:33 AM
#2

#1 Det är sant. Förlorare blir bönderna, djuren och även konsumenterna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: