Annons:
Etiketterkulturmusikfilmkonst
Läst 511 ggr
Magi-cat
2/29/16, 9:01 AM

"Hur kan Finland aldrig välja rätt?"

Rätt gissat, det gäller mello, alltså….😃🎧

Det gäller att se proportioner:

""Det största brottet någonsin att Saara stals på segern.", skriver Antranig Shokayan i samma blogg."

https://www.hbl.fi/artikel/hur-kan-finland-aldrig-valja-ratt-sang/

Bortsett från de upprörda reaktionerna: Såg ni mello och vad tyckte ni?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[tk1971]
2/29/16, 10:48 AM
#1

Nä. Den svenska har blivit alldeles för utdragen, orkar inte titta på det längre.

Den finska har jag inte hört.

Sundaychild
2/29/16, 9:35 PM
#2

Såg på svenska mello direkt och bandade den finska och såg den genast efteråt. Helkväll med mello/umk med andra ord.

Konstaterade bara att inte vare sig Sverige eller Finland tydligen planerar att stå värd 2017… och ja, Finland valde fel låt, det fanns några potentiella, den som vann kunde kanske ha klarat sig på 80-talet när funk var inne.  And that is my honest opinion. 😂

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

JazzBass
3/1/16, 2:54 PM
#3

Jag såg UMK-finalen. Röstade till och med. 🙂

Sandhjas låt var helt OK, en av de bättre bidragen i alla fall bland flera rena bottenskrap. Dansant, lätt att komma ihåg, pigg och glad. Lät lite som den kom från 1993, men det är inte nåt dåligt med det tycker jag. Skämtar Vinner tror jag inte hon gör, i och med att den är så påfrestande att sjunga så det låter lite stressat. Studioversionen av låten har jag inte hört, men jag tror låten gör sig bättre så än live i TV, faktiskt.

Min röst gick till Saara Aalto. Hade ingen aning om att hon var förhandsfavorit, utan jag fastnade helt enkelt för hennes övertygande sångröst. Låten var förstås också bra, om än inte alls lika trallvänlig som Sandhjas "Sing it away". Av alla i finalen verkade hon dock vara den mest färdiga artisten av alla i startfältet, och det var nåt exotiskt och unikt i hennes sångröst och låten som gjorde att jag fastnade för den. 

Ingen av dessa låtar, eller nån annan heller i finalen, tror jag skulle ha/haft reella vinstchanser i Eurovisionsfinalen, men om Sandhja jobbar hårt med liveuppträdandet för att flirta bättre med publiken via TV-kamerorna, och jobbar på konditionen för att klara det verkligt hårda arbetet med att dansa hårt och samtidigt sjunga rent och avslappnat, så kan hon nå en hyfsad placering.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

KickiG
3/1/16, 6:26 PM
#4

Jag har lite tappat intresset för hela spektaklet. Det är för många deltävlingar, för mycket diskussioner och analyser och förhandsvisningar och ståhej runt det hela. Gillade det bättre förr när det var en uttagning och sedan Eurovisionerna.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: