Annons:
Etiketterkulturmusikfilmkonst
Läst 721 ggr
Cireea
2016-02-22 16:39

HISTORY i Helsinki

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Kpop-gruppen HISTORY har en Europaturné där de besöker Helsingfors, London och även Paris. Det är deras första gång i Europa och först ut var Finland den 20/2!

Konserten var verkligen underbar! Kär Vill tillbaka till i lördags för att få se dom ytterligare en gång. Killarna var grymma på scenen med bra framträdanden, alla de populäraste låtarna + några soloframträdanden. Killarna hade dessutom mycket kontakt med fansen (frågestunder, lite avspänt prat och mycket skämt), vilket var uppskattat även fast jag inte stod längst fram. 

Det enda jag ogillade var att det var så otroligt många med VIP-biljett, dom tog upp enorm plats framme vid scenen så vi med vanliga biljetter hade ingen chans att komma långt fram för att också kunna integrera med HISTORY utan VIP fick både alla uppmärksamhet vid scenen och även träffa killarna efteråt.
Kändes lite surt faktiskt då man inte såg ett smack när man stod sju rader bak, men då jag och min syster är över 18år så gick vi upp till balkongen där det var mindre folk (endast folk över 18 fick vara där uppe eftersom det låt i anslutning till baren) och då såg vi väldigt bra. Glad

Fanns t-shirts och två olika posters till salu så jag köpte två posters (en av varje) och en t-shirt som minne av konserten. Vi fick även skivan "LOST" gratis när vi stod i kön (vet inte om alla fick men vi som stod på 20, 21 och 22 fick iaf). Cool
Storlekarna på t-shirtsen var små (Asia style) så storlek L var typ som en S, för mig kvittar det då jag ändå bara ska ha den som minne i min Kpop-låda, men jag förstår att det kunde kännas tråkigt för andra som verkligen ville ha en t-shirt men som inte kunde ha storlekarna då dom var så extremt små. 

Min allra första Kpop-konsert och jag känner mig extremt nöjd. Musiken har verkligen en helt annan betydelse när man sett dom live. Glad


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-02-22 16:51
#1

För övrigt så var det här också min första resa utanför Sverige, alltså då även min första resa till Finland! 🙂 Var väldigt roligt att få se Finland, även om vi inte hade så mycket tid över då vi kom på fredagen och åkte igår. 

Det vi kom fram till var att det var oerhört trevligt folk där! 😃
Vi pratade dock engelska med alla, jag som fick höra innan resan att de flesta i Finland pratar rätt okej svenska men vi stötte bara på en som kunde prata med oss på svenska och det var kvinnan i receptionen på hotellet. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Magi-cat
2016-02-22 17:51
#2

Tack, Cireea, det var kul att höra både om HISTORY och din första resa till Finland!
Otur med svenskan förstås, det variera betydligt beroende på var i landet man är. Men de verkar ha haft kul ändå, så det kanske blir fler (musik)resor? 😉🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cireea
2016-02-22 17:59
#3

Det blir absolut fler resor till Finland! 👍 De finländska Kpopfansen är sjukt duktiga på att få dit grupper, vilket jag såklart är avundsjuk på då jag hellre bara skulle åkt till Stockholm för att se på konserterna (billigare på det sättet). 

Fansen i Finland har tydligen lyckats få ytterligare en Kpop grupp, B.A.P heter den gruppen, som ska komma nu under våren. Dock kommer jag inte kunna åka då jag inte har råd med en till sån här helg innan sommaren.. 😕

Det värsta med hela resan var våra 8 timmar på flygplatsen i Finland samt att vårt plan blev en timme försenat då motorn jäklades. Vi hade panik på Arlanda då vi skulle från Terminal 5 till Terminal 4 .. 😐Vi kom dit i tid som tur var! 

Vi var i Helsingfors i alla fall, dom kanske inte kan svenska där? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Magi-cat
2016-02-22 18:03
#4

#3 Kul! Finland är nog ett fenomenalt musikland….

Pust, flygplatser kan var stressiga….

I Helsingfors borde de kunna svenska. 😃 Det var i alla fall vad jag trodde.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cireea
2016-02-22 18:07
#5

#4 Det var verkligen en fin upplevelse, mycket minnen kommer man ta med sig. Både på gott och ont såklart! 😃

Haha ja vi fick då prata engelska, men det kvittar egentligen för oss då vi ändå är så pass duktiga på engelska. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: