Annons:
Etikettevenemang
Läst 874 ggr
Magi-cat
2/12/16, 11:55 AM

Grattis på Vändagen!

På söndag, 14 februari, är det Vändagen, eller Alla Hjärtans dag som vi säger i Sverige. Vändagen tycker jag låter fint….

Så grattis alla vänner! Firar ni med choklad och hjärtformade bakelser?

🌺❤️🎂BlommaHjärtaTårtaBlommaHjärtaTårtaBlommaHjärtaTårtaBlommaHjärtaTårtaBlommaHjärtaTårta

Här står om Vändagen i språkbruk:

http://www.sprakbruk.fi/index.php?mid=2&pid=13&aid=2977


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Aloe.Vera
2/12/16, 12:06 PM
#1

brukar inte fira alla hjärtans dag, varför skulle man inte fira varandra på alla andra dagar om man känner för firande hihihih

men grattis till dig också magi-cat på alla vändagen.. jag tycker det låter superbra ❤️

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Sundaychild
2/12/16, 6:38 PM
#2

Njäe.. inte egentligen. Nån hjärtformad bakelse har jag väl köpt åt gubben nån gång, men nåt mer avancerat firande har jag inte ägnat mej åt :)

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Magi-cat
2/12/16, 6:46 PM
#3

Tack #1 ❤️🙂

#2 Bakelser är gott. 🙂 Själv ser jag fram emot stora lass choklad.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
2/12/16, 8:54 PM
#4

Nej, här firas det inte på något speciellt sätt.

Nu måste jag bara berätta en anekdot från verkliga livet. Min gubbe reser en massa jorden runt. Och när han jobbar, så kan han jobba 20 timmars dagar och sova de mest knasiga tider på dygnet. Så han är allmänt ökänd för att inte riktigt hålla koll på sådana triviala saker som tidszoner, veckodagar, månader och så. Allmän virrpanna helt enkelt.

Så en dag för många år sedan medan vi fortfarande bodde i Stockholm kom han hem från en resa. Jag hade några dagar tidigare skämtat med honom om noll koll på  datum, så han deklarerade glatt så fort han såg mig "Det är februari". Sedan log han bredare och sa "Det är tisdag". Sedan såg han helt överlycklig ut och utbrast "Den fjortonde!"

Därefter var han tyst en stund och såg lite förvirrad ut. "Men jag fattar inte varför alla män på T-centralen köpte rosor?"

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
2/14/16, 7:42 AM
#5

Så här på Vändagen, Alla Hjärtans Dag:


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2/14/16, 11:46 AM
#6

Grattis till er alla.

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: