Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 1331 ggr
hund_katt
2016-01-29 16:28

Flytta till finland

Jag är så trött på detta Sverige!! Politiken har rasat helt, känns inte som att någonting funkar längre. Våldtäcksmän släpps fria, brott tas inte på allvar, politikens logik funkar inte alls… Ja massa som jag hatar med detta landet, och så fort jag kan så vill jag härifrån! Så jag undrar, vad tycker ni om Finland? Hur är politiken? Har dom koll på saker och ting? Hur ser djurhållningen ut? Hur ser straffen ut, tas brotten på allvar? Ekonomin? Dåliga sidor av Finland? Bra sidor av Finland? Jag vill veta så mycket som möjligt! Finland verkar väldigt bra, men bara enligt saker jag hört.. Har aldrig varit i Finland eller någonting så vet inte alls hur det ser ut i verkligheten, har ingen egen uppfattning om landet. Någon som vill hjälpa mig?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Magi-cat
2016-01-29 16:32
#1

#0 Det känns som om du har en nattsvart bild av Sverige. Om du frågade någon annan om deras bild av Sverige så skulle den kunna bli helt och totalt annorlunda.
På samma sätt kan bilden av Finland också variera betydligt, beroende på inställningen hos den som svarar.

Men jag hoppas du får några bra svar här i tråden från Finlands-boende.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[tk1971]
2016-01-29 16:39
#2

Mja… de är ju inte särskilt glada i invandrare, och svenskar som invandrar är ett kapitel för sig själv… så om det är din anledning att flytta kanske du ska tänka om.

Magi-cat
2016-01-29 16:48
#3

#2 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

hund_katt
2016-01-29 17:14
#4

Ingenting om invandrare, inte anledningen till att jag hatar Sverige :P Det är mest deras tänk om allting.. Typ att dom släppte hagamannen lös… Och andra brottslingar som inte ens får ett straff typ. Jag vågar knappt röra mig på gatorna… Men hur ser lagarna ut angående djur osv? En sak som jag hatar med Sverige är T.ex att om en tjuv bryter sig in i mitt hus, och min hund biter så är det jag som anses skyldig och måste kanske avliva min hund. Samma om en lös hund kommer fram till min hund, och min hund försvarar sig så är det jag och min hund som får betala för att en annan inte hade sin hund kopplad. Norge och Finland är de länderna jag funderar på att flytta till.. Men Norge verkar inte ha så bra djurhållning… Vill liksom inte flytta för långt ifrån Sverige, eftersom jag kommer ha släkt och vänner kvar i Sverige.. England skulle säkert gå att flytta till, inte så långt direkt. Men vet typ inget om det landet.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

KPD
2016-01-30 00:12
#5

Samtidigt som jag till viss del förstår dig, finner jag ditt resonemang en aning märkligt. Jag tror, att man alltid bör vara på väg mot något, inte från något. Det är en väldig skillnad mellan att söka sig till det man vill ha och att söka sig bort från det man inte vill ha. Det finns trots allt inget land, där allt är perfekt. Mitt råd är att du besöker Finland och bildar dig en uppfattning om landet. Om du inte talar finska, kanske det i första hand är de svenskspråkiga områdena som är aktuella, även om det även där är bra att kunna finska.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Upp till toppen
Annons: