Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Mat och dryck

Nyhtökaura - vegetarisk trendmat från Finland!

2016-01-29 14:22 #0 av: Magi-cat

Någon som smakat senaste trendmaten, "pulled havre" eller på finska nyhtökaura?

""Pulled havre" innehåller till största delen ärtprotein och inhemsk havre, en råvara som alla känner till men som hittills använts mest till morgongröten och inte haft något större anseende."

http://hbl.fi/feature/2016-01-29/787396/hastfoder-blev-hetastetrendmaten

Som vegetarian tycker jag det låter väldigt intressant, särskilt som det kan baseras på inhemska råvaror.

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-01-29 16:41 #1 av: tk1971

Aldrig hört talas om det, och begreppet "nyhtökaura" är helt nytt för mig.

Själv har jag gått över till LCHF så detta är väl inte nåt jag kommer att äta i första taget.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2016-01-29 16:47 #2 av: Magi-cat

#1 Fast det lär ska vara proteinrikt. Glad

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2016-02-01 13:38 #3 av: JazzBass

Det är ju en så pass ny uppfinning att det inte ens finns i butikerna ännu. "Trend" kan man väl inte tala om ännu alltså, men jag hoppas det är en bra och god produkt. Ska definitivt prova när jag hittar det till salu nånstans, i alla fall om priset är okej. Det behövs fler bra vegetariska proteinkällor så jag välkomnar helt klart produkten. Det bör dock vara tillräckligt gott och ha konkurrenskraftigt pris för att jag ska börja köpa det mer regelbundet.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.