Annons:
Etiketterfinlandallmänt
Läst 965 ggr
Annabellami
2015-10-14 10:27

Mobbning

Hej.. ja ville fråga om tips.för jag blir mobbad/retad i skolan det är inte roligt alls. Så kan ni ge tips på hur jag ska 'bete' mig när de håller på. Vad ska jag säga. Kan jag göra nåt. Mobbningen/retningen har jag stått ut med alla mina skol år nu. Jag är på 9an. Jag börjar bli trött på detta.. snälla om ni kan ge nåt tips eller nåt så är jag väldigt tacksam!

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Annons:
Niklas
2015-10-14 10:39
#1

Du kan nog få hjälp på Mobbing iFokus: http://mobbing.ifokus.se


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Hästhoven]
2015-10-14 10:44
#2

Antingen kan du göra så här:

  1. Inte bry dig i dem " låtsats att de är som luft"…funkar dock inte så jätte bra…iallafall inte för mig när jag var mindre.
  2. Säg ifrån, säg till mobbarna (om du vågar, inte alla som vågar)…
  3. Säg till en vuxen som du har förtroende till, eller gå till skolkuratorn,skolsköterskan eller din mentor. 

Men det bästa hade ju varit att säga till någon vuxen, det är ju absolut inte okej att någon behandlar dig illa.

Hade jag varit tuffare när jag var yngre så hade jag sagt till mobbarna med egen röst, men jag var extremt blyg, men en dag kom jag hem gråtandes & ville inte gå tillbaka till skolan, då frågade mina föräldrar vad som var felet & när de fick reda att jag blivit mobbad så gick dom till skolan & pratade både med mentor & rektor, inte för att lärarna & rektorn brydde sig ett s**t…

Men bytte skola & då blev det bättre. 

Men som sagt, hade jag varit lite tuffare så hade jag stått upp för mig själv & "stoppat mobbarna på plats".

Annabellami
2015-10-14 15:49
#3

Okej! :) tack!

[Live. Love. Play. Enjoy.] Lev o njut med vänner du har.bryt ej vänskapen mellan er

Upp till toppen
Annons: