Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 754 ggr
MaxFlickan
2015-10-08 11:21

"Jag skäms över att vara finländsk journalist"

"För några veckor sedan, på en förläggning uppe i Uleåborg, hade några flyktingar klagat på att maten som de bjöds på var oätlig. I går kväll tyckte Yle att det var en god idé att ställa upp en flyktingfamilj och låta dem smaka på finsk gröt för att sedan berätta om de tyckte det var gott eller inte. Där står den syriska flyktingfamiljen med en tolk som uppmanar dem att vinka mot kameran och skicka hälsningar till Uleåborg att den finska maten faktiskt är god. FAKTISKT!"

http://www.jeanetteohman.com/2015/10/jag-skams-over-att-vara-finlandsk.html?spref=fb

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Magi-cat
2015-10-08 11:34
#1

"Exempel: Flyktingar behöver inte förnedras på public service genom att matas med finländsk gröt och sedan hälsa andra flyktingar att finska maten är god. 

Att producera ett sånt här program är förnedrande och människovidrigt. Fy fan, skäms Yle!"


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
2015-10-08 11:37
#2

#1 Ja, urk! Vad var nyttan av detta?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
2015-10-08 11:44
#3

#2 Ja säg det den som kan…😐

Ett av de mindre lyckade inslagen i sve yle…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
2015-10-08 11:46
#4

#3 Ja, det kan man ju lugnt säga…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Upp till toppen
Annons: