Samhälle och politik

I år kom det sedlar i insamlingsbössorna

2015-09-23 20:28 #0 av: MaxFlickan

"

Resultatet från Hungerdagen i svenska Österbotten väntas landa på 100 000 euro. Det är 15 000 mer än i fjol.

Enligt beredskapschef Rolf Sund har känslan varit bra i Röda Korsets avdelningar runtom i Österbotten.

- Det har varit lättare att rekrytera insamlare och det har varit mycket sedlar i insamlingsbössorna."

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/09/23/i-ar-kom-det-sedlar-i-insamlingsbossorna?ref=ydd-newest-in-sp

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Anmäl
2015-09-23 20:45 #1 av: Magi-cat

Roligt att höra, och det förvånar mig inte heller! Blomma

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-09-23 20:47 #2 av: MaxFlickan

Inte mig heller Glad

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Anmäl
2015-09-24 08:11 #3 av: KPD

Trevligt! Är Hungerdagen något återkommande i Finland?

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2015-09-24 08:17 #4 av: Magi-cat

Det verkar det som. Insamlingen ordnades för 35:e gången, sägs det här:

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/76880

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-09-24 15:17 #5 av: MaxFlickan

Yes, det sker varje år :) Trodde hungerdagen var ett internationellt fenomen, icke så?

Anmäl
2015-09-24 19:42 #6 av: Magi-cat

Det finns World Hunger Day, men den verkar vara i maj.

Anmäl
2015-09-24 19:59 #7 av: MaxFlickan

#6 Ah, ok. Hade blandat ihop de två. Tack för infon!

Anmäl
2015-10-01 20:36 #8 av: KickiG

Finns inte Hungerdagen i Sverige? Det skulle ju delvis förklara varför jag aldrig deltog i insamlingen när jag bodde där. Kan ju också vara att jag bara var jätte ouppmärksam och missade den flera år på raken.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.