Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 872 ggr
MaxFlickan
2015-09-22 21:18

Nyfödd blir pensionär tidigast vid 69,5 år

"De som föds i dag väntas jobba tills de är omkring 70 år. Den bedömningen gör pensionsbolaget Ilmarinen.

Bolaget väntar sig att det föds omkring 60 000 finländska barn i år. Var tredje nyfödd kommer enligt beräkningar att bli över 100 år gammal."

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/76724/181391

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Tjeja
2015-09-22 21:30
#1

Tja.. Lever man till 100 så blir det ju 30 år att vila upp sig på efter jobbet i så fall..  😐

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MaxFlickan
2015-09-22 21:32
#2

#1 Tja, för min del blir det att ena dagen sluta jobba och sen om nåt år (eller månad, vecka om jag har otur och dålig hälsa) få vård av mina kollegor. Känns ju…roligt.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Tjeja
2015-09-22 21:41
#3

Jo men så är det ju för alla som jobbar i vården och har alltid varit.

Från början var ju pensionen inte till för att få en bra ålderdom utan mer det att när man inte hade någon nytta av gamlingarna längre så var dem ju ändå tvungna att få någon sorts försörjning ändå.

Det med att njuta livet ett tag efter pensionen är ju ett senare påfund som få länder kommer ha råd att fortsätta med länge till tyvärr. Även om man önskar att vi alla skulle få den möjligheten. 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MaxFlickan
2015-09-22 21:44
#4

#3 Alltid? Huh. Har inte upplevt det så.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Upp till toppen
Annons: